מה הוחלט?
כחלק ממדיניות הממשלה לפעול למען הורדת יוקר המחיה בתחום מוצרי הצריכה ובהמשך להחלטת הממשלה מס' 1564 מיום 24 באפריל 2014 שעניינה "הסרת חסמים ליבוא אישי" (להלן – החלטת ממשלה 1564), להחלטת הממשלה מס' 2318 מיום 11 בדצמבר 2014 שעניינה "הגברת התחרות וייעול תהליכי האסדרה בתחום היבוא", להחלטת הממשלה מס' 2754 מיום 18 ביוני 2017 שעניינה "הפחתת יוקר המחיה והגברת התחרות ביבוא מוצרים באמצעות יבוא אישי" (להלן – החלטת ממשלה 2754), ולהמלצות ועדת ההיגוי להסרת חסמים ביבוא אישי שהוקמה לפי החלטת ממשלה 2754 (להלן – ועדת ההיגוי) כמפורט להלן:
1 . להטיל על שר הכלכלה והתעשייה להתקין צו בנושא יבוא אישי (להלן – צו יבוא אישי) לפי סמכותו על פי פקודת היבוא והיצוא [נוסח חדש] התשל"ט-1979, לעניין ההוראות הנוגעות ליבוא אישי, כפי שמפורט להלן:
א. לקבוע כי טובין שעומדים בתנאים הבאים יסווגו כטובין המיובאים לשימוש אישי או משפחתי (להלן – כלל יבוא אישי): (א) הטובין יובאו בידי יחיד, שלא באמצעות עוסק (ב) הם אינם מיועדים לצורכי אספקה, ייצור או שירותים (ג) הם מיובאים בכמות סבירה לשימוש אישי או משפחתי. לעניין אחרון זה, יראו בכמויות הבאות ככמויות סבירות לשימוש אישי או משפחתי:
1) במשלוח שעלותו מעל סך של אלף דולר של ארה"ב – עד חמש יחידות מאותו סוג מוצר.
2) במשלוח שעלותו נמוכה מסך של אלף דולר של ארה"ב – עד כמות של שלושים יחידות מאותו סוג מוצר.
ב. לקבוע כי מנהל רשות המיסים יהיה רשאי לסווג טובין שיובאו בכמות הגדולה מזו שנקבעה בכלל יבוא אישי כטובין ליבוא אישי אם היה יסוד סביר להניח כי הטובין נועדו לשימוש אישי או משפחתי. רשות המיסים והרשויות המוסמכות יקבעו הנחיות והוראות ליישום הוראה זו, ובכלל זה לעניין אופן הבאת החלטות המנהל בעניין זה לידיעת ציבור.
ג. להנחות את רשות המיסים והרשויות המוסמכות לקבוע כללים, בהסכמת אגף התקציבים במשרד האוצר ומשרד הכלכלה והתעשייה, לגבי מקרים שבהתקיימם ניתן יהיה לקבוע כי טובין אשר עומדים בכמויות שנקבעו במסגרת כלל היבוא האישי לא יסווגו כטובין לשימוש אישי או משפחתי, וזאת לצורך קביעת מדיניות ניהול סיכונים ולצורך מניעת סיווגו של טובין ליבוא מסחרי כיבוא לשימוש אישי או משפחתי. רשות המיסים תהיה רשאית לקבוע הנחיות ליישום כללים כאמור.
ד. לעגן, ככל שנדרש, את סמכותו של מנהל רשות המיסים לעכב שחרור של טובין מהמכס אם היה לו יסוד סביר להניח כי נעשה שימוש לרעה בכלל היבוא האישי לצורך התחמקות מסיווג טובין כיבוא מסחרי.
ה. לקבוע רשימה של מוצרים הנמדדים במשקל שלגביהם לא יחולו הכמויות שנקבעו במסגרת כלל היבוא האישי אלא תיקבע הכמות במשקל אותה ניתן יהיה לייבא ביבוא אישי. רשימת המוצרים וכמותם במשקל תגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה בהסכמת רשות המיסים ואגף התקציבים במשרד האוצר, עד ליום 30 באפריל 2018. רשימת המוצרים תכלול גם מוצרי מזון ומוצרי מזון לחיות מחמד, בהתאם להוראות משרד הבריאות ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר כמפורט להלן.
ו. הכמויות האמורות בכלל היבוא האישי לא יחולו על יבוא כלי רכב, יאכטות, כלי טיס קטנים לרבות סוגי רחפנים, וטובין המפורטים בתוספת הראשונה של צו יבוא חופשי, התשע"ד-2014 (להלן – צו יבוא חופשי) שהם טובין הנדרשים ברישיון לצורך יבואם גם ביבוא אישי.
ז. לכלול את הדרישות הנוגעות ליבוא אישי של טובין לצורכי בנייה או שיפוץ של בית. הדרישות יכללו גם הוראות הנוגעות למסמכים אשר יידרשו מהיחיד לצורך יבוא כאמור, כל זאת מבלי לגרוע מסמכויות המכס ומהמסמכים הנדרשים על פי דין במסגרת רשימון יבוא. ההוראות יגובשו לאחר קבלת המלצת המנהל הכללי של משרד הכלכלה והתעשייה בהסכמת מנהל רשות המיסים והממונה על התקציבים במשרד האוצר, עד ליום 30 באפריל 2018.
ח. לעגן את סעיף 2 בהחלטה 1564 ולפיו אם נדרש אישור של רשות אשר הטובין מצוי בתחום סמכותה, הניתן כתנאי לשחרור הטובין מהמכס, הרי שזה יינתן בתוך שני ימי עבודה מיום קבלת כלל המסמכים הדרושים אלא אם כן נקבעו מועדים אחרים, והכל כמפורט בסעיף 2 להחלטה 1564.
ט. לעגן את כלל דרישות הרגולציה של הרשויות המוסמכות לעניין יבוא אישי של טובין, לרבות הדרישות המפורטות בסעיפים 14-8 בהחלטה זו. לצורך כך, להטיל על המשרדים הנוגעים בדבר לפעול מול משרד הכלכלה והתעשייה ולגבש רשימת מוצרים לרבות סיווגם לפי פרטי מכס ותיאור מדויק של הטובין. המשרדים הנוגעים בדבר יעבירו את רשימת המוצרים עד ליום 30 באפריל 2018.
י. צו יבוא אישי, כולו או חלקו, יותקן לא יאוחר מתום חודש יוני 2018, לאחר היוועצות עם שר האוצר.
2 . משרדי הבריאות, הכלכלה והתעשייה, התקשורת, האנרגיה, החקלאות ופיתוח הכפר, התחבורה ובטיחות בדרכים יקבעו דרישות לגבי סוגי טובין שבתחום סמכותם והמיובאים לשימוש אישי או משפחתי, בהתאם למדרג הבא אשר יעוגן בצו יבוא אישי:
א. דרגה א': טובין יסווגו ככל הניתן בדרגה זו. יבוא אישי של טובין שיסווג בדרגה זו יהיו פטורים מדרישה להמצאת אישור או עמידה בתנאים כתנאי לשחרור הטובין מהמכס, למעט הצהרת הצרכן בעת קבלת הטובין שהטובין הינם לשימוש אישי או משפחתי ושהם אינם מיועדים לצורכי אספקה, ייצור או מתן שירותים. דרישת הצהרה כאמור תיקבע על ידי רשות המיסים, בהסכמה עם אגף התקציבים במשרד האוצר ומשרד הכלכלה והתעשייה, עד למועד קביעת צו יבוא אישי. בתוך כך, ייבחנו הנסיבות, לרבות ההיקף הכספי, וסוגי המקרים שלגביהם תחול דרישת הצהרה זו. בכל מקרה, הצהרה כאמור לא תידרש מקום בו לא נדרשת הצהרת יבוא. הצהרה לפי דרגה זו תידרש גם בדרגות ב' וג' שלהלן.
ב. דרגה ב': ליבוא אישי של טובין שיסווג בדרגה זו תידרש הצהרה בעת קבלת הטובין בעניין מודעותו של הצרכן לכך שהמוצר לא נבדק על ידי הרשות המוסמכת. יובהר כי הצרכן לא יידרש להצהיר על עמידת המוצר בתנאים שקבעה הרשות המוסמכת.
ג. דרגה ג': בדרגה זו יסווגו טובין שהרשות המוסמכת מצאה שהם עשויים לפגוע בביטחון הציבור, בבטיחותו של אדם או בבריאותו, ולכן כתנאי לשחרור טובין אלה מהמכס, תדרוש הרשות המוסמכת לבצע אחד מהבאים, אשר בסיומם תחליט האם ניתן לשחרר את הטובין כאמור:
1) בדיקת מסמכים בנוגע לטובין.
2) בדיקה פיזית של הטובין.
בדיקת מסמכים בנוגע לטובין או בדיקת הטובין כתנאי לשחרורם מהמכס תיעשה על ידי הרשות המוסמכת וללא עלות לצרכן. אולם, במקרים שבהם הצרכן יבחר בכך, הוא יהיה רשאי לבדוק את הטובין באמצעות מעבדה שהוסמכה על ידי הרשות הלאומית להסמכת מעבדות או גוף אחר החבר בארגון הבינלאומי ILAC, מכון התקנים או באמצעות כל גוף מוסמך אחר לפי חוק, שמכירה בו הרשות המוסמכת.
3 . להטיל על המנהלים הכלליים של משרדי הכלכלה והתעשייה, הבריאות, התקשורת, התחבורה והבטיחות בדרכים, האנרגיה והחקלאות ופיתוח הכפר לפרסם באתרי האינטרנט של המשרדים, עד ליום 30 ביוני 2018, טפסים מקוונים שהצרכנים יוכלו למלא במקרים שבהם נדרש אישור לצורך יבואם, כאמור בסעיף 2(ג) להחלטה וזו, וכן לאפשר לצרכן לקבל אישור מקוון לגבי הטפסים שמילא.
4 . להטיל על המנהל הכללי של משרד הכלכלה והתעשייה לבצע את הפעולות הבאות:
א. להנחות את הממונה על חוקיות היבוא במשרדו כדלהלן:
1) להקים אתר אינטרנט ייעודי ליבוא אישי בשיתוף עם רשות המיסים, וזאת לא יאוחר מיום 30 ביוני 2018, ולעדכנו באופן שוטף. באתר האינטרנט יוצג, בין היתר, מידע אודות האישורים הנדרשים לצורך יבוא טובין ביבוא אישי, לוחות הזמנים למתן אישור על ידי הרשויות המוסמכות השונות שבתחום סמכותן מצוי הטובין המיובא ומחשבון לחישוב מיסים בייבוא אישי. כמו כן אתר האינטרנט יכלול מידע לטובת הצרכנים בתחום היבוא האישי, ובכלל זה קישור לפרסום תעריפי חברות הבלדרות, וכן הפנייה לטפסים מקוונים, כאמור בסעיף 3 להחלטה זו, של הרשויות המוסמכות במקרים שבהם נדרשת המצאת אישור כתנאי ליבוא אישי. האתר יאפשר, ככל הניתן, יצירת ממשקים עם פלטפורמות מסחר אלקטרוניות בתחום היבוא האישי.
2) לאסוף מידע כללי בנוגע למגמות ומדיניות ביבוא האישי, בסיוע הרשויות המוסמכות השונות, לרבות עריכת השוואה בינלאומית בנוגע לנהוג במדינות המפותחות לעניין המצאת אישורים או עמידה בתנאים, ולפרסמו לציבור אחת לשנה. המידע יכלול סקירת שוק, מגמות ועדכונים בנוגע לחוקיות היבוא בישראל, ובמידת הצורך גם עדכונים בתחום היבוא האישי ברמה הבינלאומית. לצורך מעקב, הרשויות המוסמכות יעבירו לממונה על חוקיות היבוא נתונים במתכונת שתיקבע על ידו, ובלבד שלא יועבר מידע כהגדרתו בחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981 או ידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם כמשמעותה באותו חוק.
3) לאסוף מידע אודות תעריפי חברות הבלדרות ביבוא אישי לא יאוחר מיום 31 בדצמבר 2018. אם סבר כי נכון שהנתונים יועברו לגורמי המקצוע הרלוונטיים לעניין, יעביר את המידע לגורמים במשרד הכלכלה והתעשייה ואגף התקציבים במשרד האוצר.
4) לבדוק בתוך 180 ימים מיום עליית מערכת סחר חוץ "שער עולמי" של רשות המיסים האם המערכת סיפקה מענה לפער הקיים כיום בין שחרור קולקטיבי של טובין המתאפשר ביבוא משלוחים מהאוויר לבין שחרור פרטני המתחייב ביבוא משלוח ימי.
5) לגבש בתיאום עם הרשויות המוסמכות, וזאת לא יאוחר מיום 31 בדצמבר 2018, מנגנון לטיפול מהיר ונגיש לצרכן, לשם שחרור מהמכס של מוצרים המיובאים ביבוא אישי הנדרשים לקבלת אישור כתנאי ליבוא טובין מיותר מרשות מוסמכת אחת.
6) לבחון בתיאום עם הרשויות המוסמכות את האפשרות להחיל את כלל היבוא האישי לעניין מוצרים אשר הוחרגו ממנו וזאת עד ליום 31 בדצמבר 2018.
ב. להנחות את הגורמים הרלבנטיים במשרדו לפעול, לא יאוחר מיום 31 בדצמבר 2018, מול חברות השילוח הבינלאומיות על מנת לבחון אם מדינת ישראל משויכת לקטגוריה של מדינות שאליהן עלויות השילוח גבוהות יותר, ואם כן לנסות להביא לשינוי השיוך כך שעלויות השילוח לישראל יהיו נמוכות יותר.
5 . להטיל על מנהל רשות המיסים לגבש תוכנית, בהתייעצות עם הממונה על התקציבים במשרד האוצר, עד ליום 30 באפריל 2018, לפתרון הסוגיות המפורטות להלן:
א. לפשט ולהנגיש לצרכנים את המנגנון הפועל כיום בעניין קבלת החזר מסי יבוא על מוצר שמוחזר לחו"ל מבלי שנעשה בו שימוש בארץ, עקב פגם או אי התאמה במוצר.
ב. לגבש מנגנון לפיו פטור ממע"מ ביבוא אישי של טובין יקבע לפי מטבעות זרים נוספים מלבד דולר של ארצות הברית.
6 . על מנת לייעל, לפשט ולהוזיל את עלויות היבוא האישי, להורות לרשויות המוסמכות שטרם התחברו למערכת מסלו"ל (מערכת סטטוס לרשיונות ואישורים ליבואן) לפעול לחיבור המערכת.
7 . על מנת להגביר את התחרות באמצעי השילוח השונים, בין חברות הבלדרות לבין דואר ישראל, לרשום את הודעת שר האוצר לפיה הנחה את גורמי המקצוע במשרדו להביא לפני ועדת האגרות הבין-משרדית בקשה לבחון אפשרות לשנות את אגרות תפעול מחשב ואגרות ביטחון שאותן גובה רשות המיסים לעניין יבוא אישי של מוצרים, וזאת לא יאוחר מיום 31 במרץ 2018.
8 . לעניין יבוא אישי של מוצרי מזון ותוספי תזונה:
לרשום את הודעת ראש הממשלה וממלא מקום שר הבריאות על כניסתו לתוקף של נוהל משרד הבריאות מס' 05-008 שעניינו "יבוא אישי של מזון למדינת ישראל" הקובע את סוגי המזון שנאסרו או הותרו ביבוא אישי, משקלם וכמותם. יבוא אישי כאמור לא ידרוש המצאת אישור או עמידה בתנאים, ותידרש הצהרה של הצרכן בעת קבלת הטובין, בהתאם לסעיף 2(ב) להחלטה זו.
9 . לעניין יבוא אישי של תמרוקים:
לרשום את הודעת ראש הממשלה וממלא מקום שר הבריאות כי לעניין יבוא אישי של תמרוקים תידרש הצהרה של הצרכן בעת קבלת הטובין בלבד ולא כתנאי לשחרורו מהמכס.
10 . לעניין יבוא אישי של מוצרי תקשורת אלחוטיים:
א. לרשום את הודעת שר התקשורת כי בכוונתו לתקן את צו הטלגרף האלחוטי (אי תחולת הפקודה) (מס' 2), התשמ"ב-1982 (להלן – צו אי התחולה), בתוך 60 ימים מיום קבלת החלטה זו, כך שיבוטל הצורך בקבלת אישור משרד התקשורת ליבוא אישי בכמות של עד 5 יחידות במשלוח של כלל מוצרים אלחוטיים לשימוש ביתי של סוגי המוצרים הבאים: ציוד היקפי למחשב לרבות רמקולים, עכבר ומקלדת אלחוטיים, ומסכי מחשב, אוזניות אלחוטיות, מזרימי מדיה (סטרימרים), קונסולות משחק, טלוויזיות, ספרים דיגיטליים, טאבלטים ומחשבי כף יד, מחשבים ניידים, ממירים לקליטת שידורי טלוויזיה לציבור, ציוד קצה רט"ן וחלפים לציוד קצה רט"ן, שעון חכם, דיבוריות לרכב, מצלמות דיגיטליות, סורק מסמכים, נתב (ראוטר) ומגדילי טווח WIFI.
ב. להטיל על המנהל הכללי של משרד התקשורת, בתיאום עם אגף התקציבים במשרד האוצר ומשרד הכלכלה והתעשייה, לקיים בחינה במהלך שנת 2018 להרחבת הפטור מאישור לגבי סוגי מוצרי תקשורת אלחוטיים נוספים על האמור בסעיף א, לרבות מוניטור לתינוק, שואב אבק וכן מוצרים אלחוטיים נוספים לבית כגון מזגן. בחינה כאמור תיעשה בשים לב לאימוץ סטנדרטים ותקנים בתעשייה למוצרים אלחוטיים חדשים, שעומדים בהוראות הרגולציה בישראל לעניין שימוש בתדרי רדיו. תוצאות הבחינה יוצגו לשר התקשורת, שר הכלכלה והתעשייה ושר האוצר עד לתום הרבעון השלישי בשנת 2018.
ג. אישור של מכשירים אלחוטיים שעומדים בהוראות צו אי התחולה, המיובאים לישראל בחבילות ביבוא אישי בחברת דואר ישראל, יאושרו בהקדם ולא יאוחר משני ימי עבודה, כאמור בסעיף 2 להחלטה 1564.
ד. להטיל על מנכ"ל משרד התקשורת לבצע את כלל הפעולות הדרושות כך שבתוך 90 ימים מקבלת החלטה זו תפורסם באתר האינטרנט של המשרד רשימה מפורטת של דגמים של מכשירים אלחוטיים אשר ניתן להם אישור לפי צו, וכן תועמד תשתית המחשוב המתאימה כך שיתאפשר לצרכנים וחברות הבלדרות להגיש בקשה מקוונת לקבלת אישור שחרור מהמכס שיונפק להם באופן אוטומטי ומקוון לאחר המצאת המידע הנדרש לצורך כך. מידע כאמור יכלול את ציון דגם המוצר ופרטי המשלוח. משרד התקשורת יעדכן רשימה זו מעת לעת ובתדירות שלא תפחת מאחת לרבעון.
ה. לרשום את הודעת שר התקשורת כי בכוונתו לפעול לכך שלא יותר מ-10% ממוצרי התקשורת האלחוטיים המיובאים ביבוא אישי מעת לעת, יידרשו את אישור משרד התקשורת.
11 . לעניין יבוא אישי של מוצרי תעבורה – כהגדרתם בחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, התשע"ו-2016 (להלן – חוק הרישוי):
א. לרשום את הודעת שר התחבורה והבטיחות בדרכים כי לעניין יבוא אישי של מוצרי תעבורה לכלי הרכב תבוטל דרישה להמצאת אישור או עמידה בתנאים לכ-20,000 מוצרי תעבורה. לגבי כ-70 מוצרים תידרש המצאת אישור או עמידה בתנאים כאשר לגבי 20 מתוכם ייקבעו תנאים מקלים לקבלת האישור.
ב. המנהלת הכללית של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים תבחן את האפשרות לצמצם את מספר המוצרים שנדרשת לגביהם המצאת אישור או עמידה בתנאים, ככל הניתן, ותגיש המלצותיה לשר התחבורה והבטיחות בדרכים וזאת עד ליום 31 במרץ 2018. את המוצרים שאישר השר יש לעגן בהוראות הרלוונטיות וזאת לא יאוחר מיום 31 בדצמבר 2018.
ג. לתקן את חוק הרישוי, כך שייקבע בו כי ניתן יהיה ליבא ביבוא אישי עד חמישה מוצרי תעבורה מאותו סוג במשלוח, במקום הקבוע היום.
ד. להטיל על שר התחבורה והבטיחות בדרכים לקבוע בתקנות לפי חוק הרישוי וזאת לא יאוחר מיום 31 במרץ 2018 את רשימת מוצרי התעבורה המיובאים ביבוא אישי אשר נדרשת לגביהם המצאת אישור או עמידה בתנאים ופירוט הדרישות לגבי כל מוצר.
12 . לעניין יבוא אישי של מוצרים הנדרשים בעמידה של תקן רשמי:
א. לתקן את חוק התקנים, התשי"ג-1953 (להלן – חוק התקנים), כך שייקבע בו שמוצרי צריכה המיובאים ביבוא אישי, ושייקבעו ברשימה שתגובש כמפורט בסעיף ב' להלן, יהיו פטורים מחובת עמידה בתקן רשמי. מוצרי צריכה יוגדרו ככלל כמוצרים שנועדו לשימוש אישי או משפחתי שלצורך התקנתם, הפעלתם ותחזוקתם לא נדרשת מעורבות בעלי מקצוע.
ב. רשימת מוצרי צריכה כאמור בסעיף קטן א' תגובש בתוך 30 ימים לאחר אישור תיקון חוק התקנים על ידי הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה בהתייעצות עם הממונה על התקציבים במשרד האוצר.
ג. בהמשך לאמור בסעיף 2 לעיל, מוצרי צריכה, שייכללו ברשימה כאמור בסעיף קטן א', יהיו פטורים לחלוטין מחובת עמידה בתקן רשמי ועל כן יהיו פטורים מהצגת אישור כלשהו לשם אישור הכנסתם לארץ.
ד. מוצרים שלא ייכללו ברשימה כאמור, יחויבו בעמידה בדרישות הממונה על התקינה כפי שנדרשים לכך טובין שעליהם חל תקן רשמי המיובאים ביבוא המסחרי.
13 . לעניין יבוא אישי של מוצרים לחיות מחמד:
א. להטיל על שר החקלאות ופיתוח הכפר לעשות שימוש בסמכותו לפי חוק הפיקוח על מזון לבעלי חיים, התשע"ד-2014, ולהתקין תקנות לעניין יבוא של מזון לחיות מחמד (בעלי חיים שהם או תוצרתם אינם מיועדים לייצור מזון), למעט מזון המכיל תרופות, ומזון מסוג תוספי תזונה בהן ייקבע שיבוא אישי של מזון לחיות מחמד יהיה פטור מדרישות חוקיות היבוא עד משקל של 20 ק"ג. תקנות כאמור יועברו לאישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת לאחר התייעצות עם שר הכלכלה והתעשייה, עד יום 31 במאי 2018.
ב. להטיל על המנהל הכללי של משרד החקלאות ופיתוח הכפר לבחון אפשרות להסרת הצורך בהמצאת אישור או עמידה בתנאים עבור יבוא אישי של תכשירים לחיות מחמד, כולם או חלקם. תוצאות הבחינה יועברו לממונה על חוקיות היבוא במשרד הכלכלה והתעשייה עד יום 31 בדצמבר 2018.
14 . לעניין יבוא אישי של מוצרי חשמל ביתיים:
לרשום את הודעת שר האנרגיה כי לפי טיוטת חוק לתיקון חוק מקורות אנרגיה, התש"ן-1989, שאושרה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה ביום 23.7.2017, מוצרי החשמל הביתיים המיובאים ביבוא אישי יהיו פטורים מהצורך בקבלת אישור לעניין רף היעילות האנרגטית והדירוג האנרגטי הנדרש ממוצרי חשמל ביתיים.
15 . אחת לרבעון, עד סוף שנת 2018 המנהלים הכלליים של משרדי הכלכלה והתעשייה, הבריאות, התקשורת, התחבורה והבטיחות בדרכים, האנרגיה, החקלאות ופיתוח הכפר ומנהל רשות המיסים, או מי מטעמם, ידווחו לוועדת ההיגוי אודות ביצוע החלטת ממשלה זו.
16 . להנחות את המנהלים הכלליים של משרדי הבריאות, התקשורת, התחבורה והבטיחות בדרכים, האנרגיה והחקלאות ופיתוח הכפר לדווח למנהל הכללי של משרד הכלכלה והתעשייה, אחת לחצי שנה, על שינויים ועדכונים במדיניות דרישות המצאת האישור או עמידה בתנאים ביחס למוצרים המיובאים ביבוא אישי.
החלטת הממשלה קובעת צעדי המשך למדיניות הפחתת יוקר המחיה בתחום מוצרי הצריכה, ומרחיבה את הצעדים שננקטו בעבר להסרת חסמים ביבוא אישי. במסגרת זאת, עודכנו כמויות הפריטים הזהים לייבוא המוכרים כייבוא לשימוש אישי או משפחתי (במשלוח שעלותו נמוכה מאלף דולרים אמריקניים – עד שלושים יחידות מפריט), והונחה משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף רשות המיסים ואגף התקציבים באוצר לקבוע רשימה של מוצרים הנמדדים במשקל שלגביהם לא יחולו הכמויות שנקבעו במסגרת כלל היבוא האישי אלא תיקבע הכמות במשקל אותה ניתן יהיה לייבא ביבוא אישי. עוד נקבעו זמנים לאישור ייבוא ונהלים לקבלת אישורי ייבוא אישי של מכשירים אלחוטיים, אלקטרוניים, חשמליים, תמרוקים, מוצרי תעבורה וכד'.