בהמשך להחלטת הממשלה מס' 406 מיום 5 באוגוסט 2015 (להלן – החלטה מס' 406) שעניינה "הליך ראשוני לסקירת הוצאות לשנת התקציב 2017", ולנוכח הפערים הפיסקאליים בין ההוצאות המותרות בחוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992 והתחייבויות הממשלה כפי שהם באים לידי ביטוי בתכנית התקציב התלת שנתית, כמשמעותה בחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, ועל מנת ליצור תקציב המותאם למטרות הממשלה ולסייע למשרדי הממשלה לפנות משאבים:
1 . לאמץ את המלצות הוועדה לסקירת הוצאות (להלן – הוועדה) בכל הנוגע לתוכניות ההתייעלות התקציבית ליישום בשנים 2017 – 2018 (להלן – תכניות ההתייעלות) כמפורט בנספח א' להחלטה זו.
2 . להטיל על שרי הממשלה, באמצעות המנהלים הכלליים של משרדיהם, ועל הממונים על סעיפי התקציב השונים לפעול ליישום תכניות ההתייעלות במתווה שייקבע על ידי הוועדה, במטרה להגיע לחסכון תקציבי החל משנת התקציב 2019.
3 . להטיל על משרדי הממשלה ויחידות הסמך להעביר לוועדה דיווח עתי בכל הנוגע ליישום תכניות ההתייעלות כאמור בסעיף 2. הדיווח האמור יפורסם על ידי הוועדה אחת לחצי שנה.
4 . לפטור את משרדי הממשלה ויחידות הסמך האמורים בנספח א' מהפחתת בסיס תקציבם הכולל בשיעור של 0.2% בשנות הכספים 2017 ו-2018, ולהחיל עליהם הפחתה זו בשנת הכספים 2019.
5 . להפחית את בסיס התקציב הכולל של משרדי הממשלה ויחידות הסמך האמורים בנספח ב', בשיעור של 0.2%, בכל אחת משנות הכספים 2017 ו-2018.
6 . על אף האמור בסעיפים 4 ו-5 לעיל, לא יבוצעו הפחתות בתחומי הוצאה שעניינם ביצוע חקיקה שבה מוגדרים סכומי התקציב או שיעורי התקציב שיש להקצות לשם יישומה, ובתחומי הוצאה שנועדו למילוי מחויבות חוזית של הממשלה לביצוע הוצאה (לרבות הסכמי שכר והסכמים אחרים, למעט התחייבות להוציא הוצאה לפי תעריפים הקבועים בחוק).
7 . להטיל על ועדת סקירת ההוצאות לבצע התאמות בנוהל לטובת הכנת תהליך סקירת הוצאות שיבוצע על ידי משרדי הממשלה לקראת שנות התקציב 2018 ו-2019.
נספח א' – המלצת ועדת סקירת ההוצאות באשר לתוכניות התייעלות ליישום
|
משרד/יחידה
|
שם התכנית
|
1
|
משרד התשתיות הלאומיות, אנרגיה ומים
|
התייעלות אחסון תפוסי גפ"מ
|
2
|
משרד התיירות
|
ריכוז מערך נכסי הדיגיטל של המשרד בפלטפורמה אחידה
|
3
|
משרד התיירות
|
דפוסי התייעלות בחמ"ת
|
4
|
משרד הבינוי והשיכון
|
סבסוד עלויות פיתוח לבניה חדשה באזורי עדיפות לאומית
|
5
|
משרד הבינוי והשיכון
|
שירותי אבטחה ושמירה במתחמים
|
6
|
נציבות שירות המדינה
|
דפוסי התייעלות באגף מערכות מידע
|
7
|
משרד הבריאות
|
ארגון מחדש של מערך המיטות במרכז גריאטרי ראשון לציון
|
8
|
משרד הבריאות
|
טיפול בריאותי מקדם
|
9
|
משרד הבריאות
|
איחוד אתרי מיניסטריון משרד הבריאות בתל אביב
|
10
|
משרד הבריאות
|
משמר הבריאות
|
11
|
משרד הבריאות
|
מעבדות בריאות הציבור
|
12
|
משרד הכלכלה והתעשייה
|
תכנית סיוע לקליטת עובדים נוספים בעסקים בישראל באזורי עדיפות לאומית בעלות העסקה גבוהה
|
13
|
משרד הכלכלה והתעשייה
|
קידום, שיווק ואכלוס אזורי תעשייה באזורי העדיפות הלאומית
|
14
|
משרד התחבורה והבטיחות
בדרכים
|
דפוסי התייעלות במשרדי רישוי
|
15
|
המשרד להגנת הסביבה
|
דיגום סביבתי כחלק ממערך ניטור אוויר ארצי במשרד להגנת הסביבה
|
16
|
משרד החוץ
|
סקירת הוצאות לשגרירות (*מותנה בביצוע הליך הסקירה בהתאם לסיכום מול המשרד)
|
17
|
המועצה להשכלה גבוהה
|
מעבר המכללות האקדמיות לחינוך לאחריות ות"ת
|
נספח ב' – משרדי ממשלה אשר לא אושרה עבורם תכנית סקירת הוצאות
משרד/יחידה
|
1
|
נשיא המדינה
|
2
|
משרד ראש הממשלה
|
3
|
משרד האוצר
|
4
|
משרד הפנים
|
5
|
המשרד לביטחון הפנים
|
6
|
משרד המשפטים
|
7
|
הוצאות חירום אזרחיות
|
8
|
משרד התרבות, הספורט והמדע
|
9
|
משרד החינוך
|
10
|
משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים
|
11
|
משרד העלייה והקליטה
|
12
|
משרד החקלאות ופיתוח הכפר
|
13
|
משרד התקשורת
|
14
|
רשות ממשלתית למים ולביוב
|
15
|
רשות האוכלוסין וההגירה
|