1. להכריז על פי סעיף 3(א)(3) לחוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה), התשע"ד– 2014 (להלן – החוק) ובהמלצת מנהלת מינהל התכנון, לאחר שנועצה עם יושב-ראש הוועדה המייעצת כהגדרתה בחוק הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, התשע"ו-2016 (להלן – חוק הרשות להתחדשות) הנמצאת באתר המעטפה של מזכירות הממשלה, על המתחמים אשר יפורטו להלן כמתחמים מועדפים לדיור, כמשמעותם בסעיף 3 לחוק.
2. להלן פרטי המתחמים להכרזה:
א. מתחם פינוי ובינוי בת ים–שפרבר – גודל המתחם כ-42 דונם ומספר יחידות הדיור המתוכנן בו הוא כ-1,420 יחידות דיור. שר הבינוי והשיכון הכריז על המתחם ביום 25.08.2016 מכוח סעיף 14(א) לחוק הרשות להתחדשות כמתחם לפינוי ובינוי במסלול רשויות מקומיות.
ב. מתחם פינוי ובינוי אור יהודה–הכלנית – גודל המתחם כ-12 דונם ומספר יחידות הדיור המתוכנן בו הוא כ-512 יחידות דיור. הוועדה כהגדרתה בסעיף 15(א) לחוק הרשות להתחדשות, החליטה לגביו ביום 3.12.2017 החלטה מקדמית, בהתאם לסעיף 2(ב) לתקנות מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תנאים להמלצה על הכרזה כעל מתחם פינוי ובינוי במסלול מיסוי) התשס"ד-2004, לפיה בכוונתה להמליץ לשר הבינוי והשיכון להכריז על המתחם כעל מתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי.
ג. מתחם פינוי ובינוי יהוד-מונוסון–מוהליבר – גודל המתחם כ-58 דונם ומספר יחידות הדיור המתוכנן בו הוא כ-1,332 יחידות דיור. הוועדה, כהגדרתה בסעיף 15(א) לחוק הרשות להתחדשות, החליטה לגביו ביום 28.02.2018 החלטה מקדמית, בהתאם לסעיף 2(ב) לתקנות מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תנאים להמלצה על הכרזה כעל מתחם פינוי ובינוי במסלול מיסוי) התשס"ד-2004, לפיה בכוונתה להמליץ לשר הבינוי והשיכון להכריז על המתחם כעל מתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי.
3. להלן מיקום המתחמים:
יישוב
|
שם המתחם
|
קוארדינטות X
|
קוארדינטות Y
|
בת ים
|
שפרבר
|
176799
|
656794
|
אור יהודה
|
הכלנית
|
187611
|
659875
|
יהוד-מונוסון
|
מוהליבר
|
190520
|
659862
|
4. גבולות המתחמים יהיו כמצוין בחוות דעת מנהלת מינהל התכנון, הנמצאת באתר המעטפה של מזכירות הממשלה. בהתאם להוראת סעיף 3(ז) לחוק, בעת הכנת התוכנית תהיה הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור רשאית לעשות את אלה:
א. להתאים את הגבולות המדויקים של המתחם למצב הקרקע ולצרכים התכנוניים, ובלבד שלא יהיה בכך שינוי מהותי בגבולות המתחם.
ב. להרחיב את שטח המתחם מעבר לשטח שהוכרז לפי סעיף 3(א)(3) לחוק, כך שיכלול שטחים לפי סעיף 4(ג) לחוק הנדרשים לשמש בעיקר את יחידות הדיור במתחם, בהיקף הנדרש לצורך יישום מיטבי של התוכנית, ובלבד ששטח ההרחבה אינו עולה על 20% מגודל המתחם שהוכרז ושהמתחם עומד בהוראות סעיף 3(ז) לחוק לאחר ההרחבה.