1 . לבצע את תיקוני החקיקה לצורך יישום כל אלה:
א. החל משנת הכספים 2015, בצד הגשת הצעת חוק התקציב לשנת כספים מסוימת שמניחה הממשלה על שולחן הכנסת יצורף דיווח על תכנית תקציב שהכינה הממשלה לשלוש השנים הבאות אחריה (להלן – תכנית תלת שנתית).
ב. התכנית התלת שנתית תכלול ביחס לכל אחת מהשנים הכלולות בה את סכום ההוצאה הממשלתית, היקף הכנסות המדינה ממסים ומקורות אחרים, תחזית הגרעון וכן היקף ההתאמות הנדרש לצורך עמידה בחוק המסגרות הפיסקאליות.
ג. הממשלה או שר משרי הממשלה לא יהיו רשאים לקבל החלטה בדבר הקטנת הכנסות המדינה במהלך אותה שנה אשר תביא לכך שהתכנית התלת שנתית תחרוג משיעור הגירעון המרבי שנקבע ביחס לאחת או יותר מהשנים הכלולות בה או שתגדיל חריגה קיימת משיעור הגרעון המרבי.
ד. הממשלה או שר משרי הממשלה לא יהיו רשאים להתחייב על הוצאה תקציבית בשנת התקציב מעבר לסכום ההוצאה הממשלתית המרבי המותר שנקבע בתכנית התלת שנתית לגבי כל אחת מהשנים הכלולות בה, אלא אם תבוצע התאמה של התחייבויות אחרות שתאפשרנה התחייבות כאמור. לעניין זה יובהר כי לא ניתן יהיה לבצע התאמה על בסיס תת ביצוע בתקציב או שינויים בהנחות מקרו כלכליות. נוסח תיקוני החקיקה ליישום סעיף קטן זה יוסכם בין משרד ראש הממשלה למשרד האוצר.
ה. משנת הכספים 2017 ואילך סכום ההוצאה הממשלתית הקבוע בתכנית תלת שנתית ביחס לכל אחת מהשנים הכלולות בה לא יעלה על סכום ההוצאה הממשלתית המרבי המותר. שר האוצר יגיש במסגרת התכנית התלת שנתית התאמות תקציביות נדרשות לצורך התכנסות של סכום ההוצאה הממשלתית כאמור.
ו. שר האוצר יעדכן את התכנית התלת שנתית בתוך חצי שנה מיום הנחת התכנית, ויגיש אותה לאישור הממשלה. על העדכון יחולו הוראות סעיף קטן (ה) להחלטה זו.
ז. הממשלה תדווח לוועדת הכספים של הכנסת על עדכון התכנית התלת שנתית שעודכנה כאמור בסעיף קטן (ו) ותפרסם את התכנית המעודכנת באתר האינטרנט של משרד האוצר.
2 . משנת הכספים 2017 ואילך, שר האוצר יעדכן את ראש הממשלה מדי רבעון על שינויים בתכנית התלת שנתית.
3 . לתקן את התקנון לעבודת הממשלה כך שהממשלה תהיה רשאית לאשר החלטות הכרוכות בעלות תקציבית לא יותר מפעם בחודשיים למעט במקרים דחופים ומשמעותיים שיאושרו ע"י ראש הממשלה.
4. להטיל על מזכיר הממשלה, בתאום עם משרד האוצר ומשרד המשפטים, להגיש לאישור הממשלה בתוך 30 יום מאישור הכנסת, את תיקוני החקיקה כאמור בסעיף 1 להחלטה זו, ואת הצעת ההחלטה לתיקון התקנון לעבודת הממשלה שבו יעוגנו הוראות ליישום תיקוני החקיקה כאמור.
5. לעניין החלטה זו –
"חוק המסגרות הפיסקאליות" – חוק הפחתת הגרעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992;
"סכום ההוצאה הממשלתית המרבי המותר" –
א. ביחס לשנת התקציב – סכום ההוצאה הממשלתית המרבי המותר באותה שנת כספים לפי סעיף 6א(ב) לחוק המסגרות הפיסקאליות (להלן – מגבלת ההוצאה הבסיסית);
ב. בשנת הכספים שלאחר שנת התקציב –99% ממגבלת ההוצאה הבסיסית;
ג. בשנת הכספים שנתיים לאחר שנת התקציב – 98% ממגבלת ההוצאה הבסיסית;
ד. בשנת הכספים שלוש שנים לאחר שנת התקציב – 98% ממגבלת ההוצאה הבסיסית.
"שיעור הגרעון הכולל המרבי" – שיעור הגירעון הכולל מהתוצר המקומי הגולמי הקבוע ביחס לאותה שנה בסעיף 5 לחוק המסגרות הפיסקאליות;
"שנת תקציב" – שנת הכספים לגביה הניחה הממשלה על שולחן הכנסת הצעת חוק התקציב בשנה מסוימת או בשתי שנות כספים לגביהן הניחה הממשלה הצעת חוק תקציב דו-שנתית;
"החלטה הכרוכה בעלות תקציבית" – החלטה שביצועה כרוך בעלות תקציבית תוספתית של 6,100,322 ש"ח או יותר, על פני שנת תקציב וכל שנות הכספים הבאות לאחר שנת התקציב ונכללות בתכנית התלת שנתית. הסכום האמור יתעדכן ב-1 בינואר של כל שנה לפי שיעור השינוי במדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.