א. לקבוע כי תוקפן של הטבות ותמריצים אחרים שניתנו לאזורים או ליישובים בהתבסס על החלטת הממשלה מס' 667 מיום 4.8.2013 בעניין הכרזה על אזורים ויישובים כבעלי עדיפות לאומית (להלן: "החלטה 667"), לא ייפגע כתוצאה בלעדית ממועד סיום תוקף החלטה 667, כך שהטבות ותמריצים כאמור שהוחלט על נתינתם על ידי משרדי הממשלה בתחום סמכותם ימשיכו לעמוד בעינם עד ליום 15.11.2017, אלא אם נקצבו מראש לתקופה קצרה יותר או הסתיימו או בוטלו מכל סיבה אחרת.
ב. למען הסר ספק, תוקפן של החלטות ממשלה אשר התבססו על החלטה 667 לא ייפגע כתוצאה בלעדית ממועד סיום תוקף החלטה 667 והחלטות ממשלה כאמור ימשיכו לעמוד בתוקפן לתקופה שנקצבה בהן.
עדיפות לאומית
החלטה 667 התקבלה ביום 4 באוגוסט 2013 בהתאם לפרק כ"ו לחוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית לשנים 2009 ו-2010), התשס"ט-2009 (להלן: "החוק") בנושא אזורי עדיפות לאומית. תוקפה של החלטה 667 נקצב עד ליום 31 ביולי 2017. על בסיס החלטה 667 המשרדים הנוגעים בדבר היו רשאים להעניק הטבות ותמריצים לאזורי עדיפות לאומית כמפורט בהחלטה 667. החלטה זו מיועדת לאפשר המשך מתן הטבות שניתנו כאמור עד ליום 15.11.2017 בהתבסס על אותם שיקולים ונתונים תומכים שעליהם נסמכה החלטה 667. ההחלטה מתקבלת על מנת למנוע פגיעה בהטבות שכבר ניתנות על בסיס החלטה 667 שעה שאין עדיין מפת עדיפות לאומית חדשה.
במהלך פרק הזמן האמור צפויה השלמתה של עבודת המטה לגיבושה של החלטת ממשלה חדשה בנושא קביעת אזורים ויישובים כבעלי עדיפות לאומית.
יוער כי אין בהחלטה זו משום הארכה של החלטה 667 אלא אך קביעה כי הטבות ותמריצים שכבר הוחלט לתת על בסיסה, ואשר היו באות לכלל סיום כתוצאה מתום תוקפה של החלטה 667, ומטעם זה בלבד, ימשיכו להיות תקפות ובתנאי שהן לא התבטלו מכל טעם אחר.
ההחלטה התקבלה בהתאם לסעיף 19(ב) בתקנון לעבודת המשלה.