במסגרת מאמצי הממשלה להרחבת היצע הדיור בישראל ועמידה ביעדי השיווק הנקבעים על ידי הממשלה ולצורך האצת עבודות הפיתוח הנדרשות לבניית יחידות הדיור ותכלול עבודת הממשלה בתחום התכנון והפיתוח ופעילותה לצורך הסרת חסמים להגדלת היצע הדיור, לבצע את הפעולות הבאות:
1 . לכלול בתכנית הכלכלית לשנים 2022-2021 את פרק י' בהצעת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנת התקציב 2019), התשע"ח-2018, שעניינו "עבודות פיתוח בתכנית למגורים", בשינויים ובהתאמות הנדרשים.
2 . בכדי לקדם הוצאת היתרים בתכניות שבהן נקבעו תנאים למתן היתר שכעת מבקש ההיתר מעוניין לשנותם, לתקן את סעיף 145(ג1)(1) בחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965 (להלן – חוק התכנון והבנייה) באופן הבא:
א. מוסד התכנון יוכל לאשר לרשות הרישוי לתת היתר בלא קיום התנאי שנקבע, גם אם ושוכנע כי על אף אי מילוי התנאי יינתן השירות התשתיתי הנדרש באופן סביר.
ב. על החלטת מוסד התכנון בנושא זה ניתן יהיה לערור בפני וועדת המשנה שהוקמה לפי סעיף 6(ד) לחוק התכנון והבנייה.
3 . להקים ועדה בין-משרדית להסרת חסמי דיור (להלן – הוועדה) בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובהשתתפות הממונה על התקציבים במשרד האוצר, מנכ"ל משרד הפנים, ראש מטה התכנון הלאומי, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מנהלת מינהל התכנון, מנהל הרשות הממשלתית למים ולביוב, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, החשב הכללי במשרד האוצר, ראש מטה האצת שיווק הדיור במשרד הבינוי והשיכון ומנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, או נציגים שימונו על ידיהם. הוועדה תפעל בהתאם לעקרונות הבאים:
א. הוועדה תדון בחסמים לקידום פרויקטי דיור בכלל שלבי שרשרת הייצור, תפעל לגיבוש פתרונות להסרתם, ולשם מימוש הפתרונות תבצע את התיאום הנדרש בין הגורמים הפועלים בתחומי הבנייה למגורים, התשתיות ומוסדות הציבור.
ב. הוועדה תהיה מוסמכת לזמן לדיוניה, בהתאם לצורך, נציגי משרדי ממשלה, גופים ציבוריים וזרועות ביצוע רלוונטיים ובכלל זה נציגי חברות ממשלתיות ונציגי רשויות מקומיות.
ג. אחת לרבעון, תדווח הוועדה על פעילותה והתקדמות עבודתה והפתרונות שגיבשה ויישמה, לוועדת השרים לענייני מקרקעין, בנייה ודיור.
ד. מרכז הוועדה יהיה נציג הממונה על התקציבים במשרד האוצר.