לאשר את החלטת ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה מס. חכ/7 מיום 4.8.2015 כדלקמן:
בהמשך להחלטת הממשלה מס' 1584 מיום 5 במאי 2014 שעניינה: "הגברת התחרות בשווקי החלב ובשר הבקר" ובמטרה להפחית את המעורבות הממשלתית בענפי הצאן (כבשים ועיזים) המעוגנת כיום בחוק תכנון משק החלב, התשע"א-2011 (להלן – החוק) ועל מנת להמשיך ולהביא להפחתת יוקר המחיה בענפי המזון באמצעות הוזלת מחירי המוצרים המיוצרים מחלב צאן ובשים לב להמלצות הוועדה לבחינת משטר המכסות בענפי הצאן, אשר הגישה את המלצותיה לשר החקלאות ופיתוח הכפר באפריל 2012:
1 . לבטל את התכנון החל על ענפי ייצור חלב הצאן (עיזים וכבשים) מכוח החוק.
2 . לקבוע כי מי שעוסק בייצור חלב צאן לא יהיה מוגבל בכמות הייצור אלא בשיעור של 10% מהיקפי הייצור הכוללים בכל ענף בשנה הקודמת.
3 . לקבוע כי על אף ביטול התכנון בענפי ייצור חלב הצאן יישארו על כנם הסדרי הדיווח למועצת החלב הקיימים ביחס לחלב צאן של העוסקים בייצור חלב צאן ושל מחלבות; לעניין זה, "הסדרי דיווח" – לרבות חובות דיווח על היקפי הייצור החודשיים בפועל.
4 . לאפשר כניסה של עוסקים חדשים לענפי ייצור חלב הצאן.
5 . תמיכה ביצרנים קיימים:
להטיל על שר החקלאות ופיתוח הכפר להעניק תמיכה ליצרני חלב צאן שהוקצתה להם מכסה כדין בשנת 2015 שלא במסגרת משק סגור, כמשמעו בתקנה 36 לתקנות תכנון משק החלב (קביעת מכסות חלב), התשע"ד-2014 (להלן- יצרני חלב צאן) בהתאם למתווה הבא:
א. יצרנים פעילים – יצרני חלב צאן אשר ימשיכו לייצר חלב צאן יקבלו תמיכה ישירה שתחושב כמכפלה של היקף הייצור שלהם בפועל, הגבוה מבין השנים 2013, 2014 או 2015, או של המכסה שלהם בשנת 2015, לפי הנמוך מביניהם, בסכומים הבאים:
1) בשנת 2016 – חמישים אגורות.
2) בשנים 2018-2017 – ארבעים אגורות.
3) בשנים 2010-2019 – שלושים אגורות.
4) בשנים 2021-2020 – עשרים אגורות.
5) בשנים 2023-2022 – עשר אגורות.
ב. יצרנים פורשים – יצרני חלב צאן אשר יפרשו מייצור חלב צאן יקבלו תמיכה ישירה שתחושב כמכפלה של היקף הייצור שלהם בפועל, הגבוה מבין השנים 2013, 2014 או 2015, או של המכסה שלהם בשנת 2015, לפי הנמוך מביניהם, בסכומים הבאים:
1) בשנת 2016- 2 שקלים חדשים.
2) בשנת 2017- 1.5 שקלים חדשים.
3) בשנת 2018- 1 שקל חדש.
4) בשנת 2019- 0.5 שקל חדש.
ג. יצרן פורש יתחייב שלא לחזור לעסוק בענף חלב הצאן במשך 10 שנים ממועד פרישתו, וככל שיחזור לעסוק בענף, יהיה עליו להחזיר את המענק שקיבל, בתוספת הפרשי הצמדה כדין.
ד. סך התקציב ליצרנים פעילים וליצרנים פורשים (בהתאם לסעיפים קטנים (א) ו-(ב) לעיל) לא יעלה על 65 מיליון שקלים חדשים בפריסה האמורה. עלה סך הביקוש לתמיכה זו על סך התקציב כאמור, יחולק התקציב באופן שוויוני ויחסי בין הזכאים.
6 . להטיל על משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בתיאום עם משרד האוצר, לגבש נוהל תמיכה להקמת מתקן ייבוש לחלב צאן. במסגרת הנוהל ייקבע בין היתר כי מתקן הייבוש יהיה חייב לתת שירותי ייבוש לכל המעוניין בכך. סך התמיכה שיינתן לפי נוהל זה לא תעלה על 5 מיליון שקלים חדשים.
7 . להטיל על משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בתיאום עם משרד האוצר, לגבש נוהל תמיכה למגדלים פעילים בייצור חלב צאן המתגוררים בפריפריה ובמרחק ממחלבה, כפי שייקבע בנוהל, ובהתאם להוראות פרק כ"ו לחוק ההתייעלות הכלכלית, התשס"ו-2009. סך התמיכה שתינתן לפי נוהל זה לא תעלה על 5 מיליון שקלים חדשים בפריסה על פני עשר שנים.
8 . להטיל על שר החקלאות ופיתוח הכפר ועל שר האוצר (להלן – השרים) למנות צוות משותף של חמישה חברים, שניים מכל משרד, ונציג המשרד להגנת הסביבה, אשר ישמע את עמדות הציבור ביחס לתקציבים שהוקצו לחלוקת התמיכות והמענקים לפי סעיפים 5 עד 7 בהחלטה זו. הצוות ימליץ לשרים האם לחלק באופן שונה את התקציב בסך 75 מיליון שקלים חדשים שהוקצה לסעיפי התמיכות, בין סעיפי התמיכות או בינם לבין תחומי תמיכות נוספים.