א. לאשר את עקרונות מתווה טיוטת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' __), התשפ"א-2021 ("מתווה חוק הגיוס"), בהתאם לעקרונות המתווה שהוצגו על ידי שר הביטחון ואשר יעוגנו בנוסח החוק בהמשך לתזכיר החוק שפורסם על ידי משרד הביטחון.
ב. להסמיך את ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר, על דעת הממשלה, את נוסח טיוטת החוק שתתוקן בהתאם לשינויים שפורטו לעיל.
ג. בהתאם לסעיף 81(ג) בתקנון הכנסת, לבקש מוועדת הכנסת לקצר את נוסח תקופת ההנחה ולהקדים את הדיון את הדיון בהצעת החוק.
ד. הליכי החקיקה בכנסת של התיקונים בחוק שירות ביטחון כאמור בסעיף א להחלטה זו, יקודמו ככל האפשר ביחד עם תיקוני החקיקה שמקדמת הרשות לשירות אזרחי בחוק השירות הלאומי-אזרחי, התשע"ד-2014 ובחוק השירות האזרחי, התשע"ז-2017.
ה. להסמיך את ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי ואת שר הביטחון למנות צוות לבחינת הסדרי השירות בצה"ל ובשירות הלאומי והאזרחי, ולבניית מתווה חדש, רחב ועדכני לשירות, התואם את צורכי הביטחון, המשק והחברה בישראל, על מגוון קבוצות האוכלוסייה בה, ואשר ישקף הסכמה לאומית רחבה (להלן – צוות מתווה השירות החדש). הצוות יבחן, בין היתר, את החלופות לשירות צבאי ואת התאמתן לקבוצות שונות בחברה. זאת מבלי לגרוע ממעמד הבכורה הניתן לשירות הצבאי. הצוות יכלול נציגים ממערכת הביטחון, ממשרד האוצר, ממשרד המשפטים ומרשות השירות הלאומי-אזרחי, וכן נציגי ציבור. הצוות יסכם את עבודתו וימסור את המלצותיו לראש הממשלה ולשר הביטחון עד ליום 1 בנובמבר 2022.
ו. להבהיר כי אין בהקמתו של צוות מתווה השירות החדש כאמור בסעיף ה להחלטה זו, כדי לשנות ממחויבותה של הממשלה לקדם במקביל, ובהתאם למועדים לגביהם התחייבה המדינה לבג"ץ, את הצעת החוק כאמור בסעיף א להחלטה. ככל שצוות מתווה השירות החדש ימליץ המלצות בסוגיית שילוב תלמידי הישיבות שיחייבו תיקון נוסף של חוק שירות ביטחון [נוסח משולב], התשמ"ו-1986, יביא שר הביטחון לאישור הממשלה הצעה לתיקון החוק האמור, לצד תיקוני חקיקה נוספים ככל שיידרשו.