מה הוחלט?
בהמשך להחלטת צוות המנכ"לים, כמשמעותו בתקנה 3ד לתקנות חובת המכרזים, התשנ"ג-1993 (להלן: התקנות), החברה למתנ"סים (להלן: "החברה") היא חברה ממשלתית, שהוכרה כזרוע ביצוע של משרד החינוך, כמשמעותה בתקנה 3ד לתקנות לצורך ביצוע תוכנית סל תרבות, עת תחומי הפעילות של החברה הורחבו ואושרו ביום 19.07.11 כאמור בהודעת תכ"ם ה.7.3.6.4.1, לאשר, בהתאם לסמכות לפי סעיף 3ד(ג)(1) לתקנות, את העקרונות להסכם מסגרת עם החברה להפעלת תוכנית חינוכית סל תרבות (להלן: הסכם המסגרת), בהתאם למפורט להלן:
1. תחומי הפעילות
תחומי הפעילות שביחס אליהם יחול הסכם המסגרת שייחתם בין ממשלת ישראל לבין החברה הם ניהול בתחום פעילות "סל תרבות ארצי".
סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית-חברתית-תרבותית ייחודית, המופעלת במסגרת החינוך הפורמאלי ומובילה תהליכים ארוכי טווח ורחבי השפעה על הקהילה והחברה ומאפשרת לילדים מגיל גן ועד כיתה י"ב להיחשף לאומנות איכותית (להלן – "התוכנית").
מטרת התוכנית היא לחשוף את התלמידים לאומנות, תוך יצירת רצף תרבותי – חינוכי, שבא לידי ביטוי ע"י הכנה לקראת האירוע, ופעילויות חינוכיות לאחר האירוע להרחבת אופקים, העשרה רוחנית, הגברת המעורבות החברתית, פיתוח טעם וחוש ביקורת.
החברה כזרוע ביצוע תבצע את כל הנדרש לניהול, תפעול וביצוע התוכנית בהתאם לתוכנית העבודה המאושרת שתיקבע במסגרת ההסכם.
תפקידה של החברה יהיה כדלקמן:
2. פיתוח הפעילות של סל תרבות על פי היעדים שהוגדרו על ידי משרד החינוך – על מנת לממש את מטרות העל של הסל, ובעיקר כדי לאפשר חשיפת המופעים לכלל תלמידי ישראל.
3. גיבוש מתווה מקצועי (מתווה אומנותי ומתווה חינוכי) לצריכת מופעים על פי גיל התלמיד, סוג המענה החינוכי והצגתו לאישור של משרד החינוך במועד הצגת תוכנית עבודה.
4. הקמה, הפעלה ותחזוקה של ועדות רפרטואר מקצועיות בתחומי האומנות השונים שתפקידן לבחון את איכות המופעים הן מבחינה אומנותית והן מבחינה חינוכית ולאשר או לדחות הכנסת מופעים לסל תרבות. זאת כאשר הבחינה לכל סוג מופע תהיה על בסיס קריטריונים מקצועיים אשר יאושרו מזמן לזמן על ידי משרד החינוך והמופיעים באתר הסל; הקריטריונים מחייבים אישור משרד החינוך מראש ובכתב וצירוף מופעים בהיצע הנוסף העומדים בתנאים כפי שהגדיר המשרד והמופיעים באתר.
5. מתן מענה למפיקים ביחס להחלטות לגבי הכללת או גריעה של מופעים שהוגשו לאישור ועדות הרפרטואר מההיצע.
6. ניהול, ריענון ותחזוקה של מאגר המופעים שאושרו בוועדות רפרטואר והנגשת המידע אודות המופעים למוסדות החינוך ולרשויות. חידוש המאגר במופעים חדשים, גריעת מופעים שאינם עומדים בדרישות ועוד.
7. סנכרון מאגר המופעים עם מערכת גפ"ן של משרד החינוך. החברה תופיע כספק במערכת הגפ"ן לכלל המופעים במאגר, על מנת לאפשר לרשויות ולמוסדות החינוך בגפ"ן לרכוש את המופעים באמצעות החברה. בתי הספר והרשויות יוכלו לצפות במערכת גפ"ן בכלל המופעים ולהזמינם בפועל במערכת. החברה תערוך עדכונים בממשק מזמן לזמן בהתאם להנחיית המשרד. יודגש כי רכישת המופעים תתאפשר אך ורק באמצעות מערכת גפ"ן.
8. החברה תתמחר את כלל רכיבי העלות הנדרשת לצורך מתן השירות בהתאם לשיקול דעתה המקצועי ועל פי קווים מנחים של משרד החינוך, כחלק מעלות כל מופע. פירוט רכיבי העלות בגין כל מופע ישוקף למשרד לצורך בקרה ובקובץ נפרד מידי שנה.
9. הפעלה ותחזוקה שוטפת של אתר אינטרנט, המקושר ישירות לגפ"ן המשרדי, אשר ייתן מענה מורחב אודות הפעילויות שאושרו בוועדות הרפרטואר. למען הסר ספק, הפעלה ותחזוקת האתר תהיה לטובת פעילות מתקציבי גפ"ן בלבד.
10. לחברה למתנ"סים יהיה ממשק בין מערכת גפ"ן לאתר הסל על מנת לשקף את בחירת המענים שנבחרו ע"י הרשויות ובתי הספר ומתקציבי הגפ"ן או תקציבים גמישים אחרים שיונגשו במערכת הגפ"ן.
11. במקרה של רשויות מקומיות ומוסדות חינוך המעוניינים בכך – פעילות שוטפת מול מוסדות חינוך ורשויות מקומיות, המשלבת את ההתקשרות של הרשות עם החברה לצורך הפעלת סל תרבות ביישוב, לסיוע השוטף ובפתרון קשיים ואילוצים של הרשות בהתייחס לצריכת מופעים.
12. הצעת מתווה מקצועי לחשיפת אומנות בפני תלמידי מערכת החינוך.
13. העמקת התכנים והפעלת תכנים נוספים בפרויקטים יזומים ומיוחדים לבקשתו ובאישורו של משרד החינוך.
14. גיבוש חומרי למידה מקצועיים ע"י הגופים המופיעים, המאפשרים הכנה של התלמידים לקראת כל מופע, ודרכי הוראה לעיבוד החוויה שלאחר מכן, בשיתוף משרד החינוך וכפי שאושר בתכנית העבודה.
15. עדכון וריענון החומרים המקצועיים שאושרו על ידי משרד החינוך מזמן לזמן והנגשתם באתר סל תרבות ובסנכרון במערכת גפ"ן במקביל.
16. תוכנית העבודה תכיל את הרכיבים הבאים – עלות קיום ועדות רפרטואר, עלות פיתוח ממשק לגפ"ן, תחזוקת ועדכון מאגר המופעים וכן הפעלת אתר אינטרנטי של הסל לטובת מתן מענה מורחב על התכנית מעבר למידע המפורט בגפ"ן וכן מסגרת עלות שנתית אופציונלית לטובת קיום אירוע שנתי ככל שהמשרד ייבחר לעשות כן. תוכנית זו תעודכן מידי שנה ותועבר מראש לאישור משרד החינוך עד לחודש מאי בכל שנה עבור שנת הלימודים העוקבת. החברה והמשרד ידונו על השינויים, ויעדכנו את תוכניות העבודה בהתאם לשינויים הנדרשים. כל שינוי בתוכנית התקציבית ייעשה מראש ובכתב – באישור משרד החינוך על ידי מורשה החתימה מטעמו.
17. החברה תיתן התייחסות לממצאי בקרה שיועברו ממשרד החינוך מזמן לזמן, כולל פעולות מתקנות מוצעות, בהתייחס לכל ממצא.
18. סיוע למשרד החינוך בתהליכי הערכה שיזום ויקיים באשר לאפקטיביות של פעילות סל תרבות בהתייחס למטרות הסל וייעודו ע"י מתן כל המידע הנדרש ובשקיפות מלאה.
19. בנייה וניהול קובץ נהלי עבודה: החברה תכין ו/או תעדכן קובץ נוהלי עבודה של התכנית ותביאם לאישור משרד החינוך. על החברה יהיה לדאוג להתאמת הנהלים לתנאי הפעילות של הפרויקט ולדאוג לעדכונם השוטף. בכל שנת התקשרות חדשה, יהא על החברה לדאוג להפקת קובץ נהלים מעודכן ומאושר על ידי משרד החינוך. פעילות סל תרבות אפשר שתתקיים גם בשעת חרום ובכפוף לאישור מראש ובכתב של משרד החינוך ועל החברה להתארגן לכך.
20. קיום פעילויות תרבות ופרויקטים תרבותיים נוספים וייחודיים בכפוף לאישור מראש ובכתב והנחיות משרד החינוך.
21. למשרד שמורה האופציה להזמין מהחברה ביצוע של אירוע שנתי בנושא סל תרבות ארצי (ועידת סל תרבות). הדבר יהיה נתון לשיקול דעתו של המשרד וכפוף לקיומו של תקציב מתאים לנושא.
22. דאגה לכל הקשור לשימוש בזכויות יוצרים והסדרת תמלוגים בגין שימוש ביצירות (כולל וידוא שבעלי המופעים דואגים לטפל בכל עניין הנדרש בהקשר זה, על מנת להבטיח שלא תיגרם הפרה של זכויות יוצרים). באחריות החברה לטפל בכל טענה ו/או דרישה שתועלה על ידי צד ג׳ באשר לשימוש בזכויות יוצרים ו/או תשלום תמלוגים באופן מידי עד להסדרה מלאה של הנושא.
23. לוחות זמנים לביצוע: תכנית העבודה לכל שנת לימודים עוקבת, תוגש ע"י החברה בחודשים מאי-יוני של כל שנת התקשרות. יתר התפקידים המפורטים לעיל יבוצעו באופן שוטף על פני השנה ובהתאם להנחיות המשרד.
24. תוקף ההסכם
תקופת ההתקשרות תחל לאחר ביצוע כל ההליכים הנדרשים עפ"י כל דין ובכלל זה סעיפים 3(5) ו3ד' לתקנות ותימשך עד חמש שנים בכפוף לקיומו של תקציב מתאים בתקנה התקציבית הקיימת לנושא.
כל שנת התקשרות מחמש השנים האמורות, תובא בנפרד לאישור ועדת המכרזים המשרדית בכפוף לתקציב הקיים לנושא. כן תובא לאישור "ועדת תכנית זרוע ביצוע סל תרבות" בהרכב נציג החשב הכללי, חשב המשרד או נציגו והיועצת המשפטית או נציגה (להלן – ועדת זרוע ביצוע).
למשרד שמורה הזכות להארכת ההתקשרות לתקופה של עד חמש שנים נוספות, עפ"י שיקול דעתו, בהיקפים דומים או אחרים בהתאם לאישור ועדת המכרזים המשרדית אשר תוכל להרחיב ההתקשרות או לצמצמה, ובכפוף לתקציב מתאים בתקנה ובכפוף לקיומו של תקציב מתאים ולאישור ועדת זרוע ביצוע כאמור.
כמו כן, למשרד שמורה הזכות לקצר את תקופת ההתקשרות, עפ"י שיקול דעתו, וככל שיבחר לעשות שימוש בזכותו זו ייתן לחברה הודעה של 6 חודשים מראש בעניין.
25. היקף כספי של ההסכם
היקף ההתקשרות בנושא "סל תרבות" ייקבע בכל שנה בהתאם למדיניות משרד החינוך.
התפלגות הסעיפים העיקריים בהתקשרות יהיה כמפורט להלן: היצע תוכניות סל תרבות יוטמע בגפ"ן לצורך בחירה חופשית של התכניות/מופעים הן בסל הבית ספרי והן בסל הרשותי, בהתאם לעלויות כפי שיוצגו במאגר.
מעבר לכך: *הטבלה בנוסח המקורי*
26. הסכומים הנ"ל אינם כוללים את עלות המופעים אשר יוזמנו ע"י מוסדות החינוך או הרשויות במסגרת מערכת הגפ"ן.
27. הסכומים המדויקים יקבעו בהתאם לתוכנית העבודה שתאושר בתחילת כל שנת פעילות . התמורה השנתית שיעביר המשרד לצורך ביצוע פעילות החברה בהתאם להסכם זה תקבע על פי הסעיפים האמורים לעיל ותובא לאישור ועדת המכרזים של משרד החינוך מדי שנה.
28. למשרד החינוך שמורה הזכות לצמצם את היקף ההתקשרות מדי שנה. כמו כן למשרד שמורה הזכות להרחיב התקשרות מדי שנה בהתאם לתקציב הקיים בתקנה, והכל בכפוף לקיומו של תקציב מתאים בתקנה.
29. החברה תפעל על פי המבנה האמור לעיל או כל מבנה אחר שייקבע, כאמור, וכל שינוי מבוקש יתואם מראש ובכתב עם משרד החינוך. המשרד אינו מתחייב לתת מענה או לממן פעילויות החורגות ממבנה זה.
30. בהיות שנה"ל תשפ"ה, השנה הראשונה שבה התוכנית תפעל במתווה הגפ"ן, כאמור לעיל, יתן המשרד, בשנה זו בלבד, "רשת בטחון" תקציבית למקרה שבהזמנות המופעים ע"י בתי הספר לא יהיה כדי לכסות את עלות ההפעלה, כפי שתקבע ע"י המשרד, באישור ועדת תכניות זרוע ביצוע סל תרבות. סכום זה לא יעלה על 3 מיליון ₪.
תשלומים
31. כלל תשלומים בגין קבלת השירותים בגינם המשרד ישלם כאמור לעיל, יבוצעו רק לאחר שריון תקציבי באמצעות פתיחת התחייבות על ידי חשב המשרד והוצאת הזמנה מכוחה.
32. התשלומים בגין קבלת השירותים יבוצעו לאחר בדיקת איכות העבודה ואישור הגורם המקצועי במשרד.
33. התשלום יבוצע על סמך דרישת תשלום אשר תכלול את המסמכים הנדרשים על ידי המשרד כפי שיקבעו בהסכם ובהוראות התכ"ם.
34. המשרד לא יעביר תמורה עבור פעילות אשר לא הוצאה בגינה הזמנה.
35. התשלומים והדיווחים יהיו כפי שיקבע בהסכם- דו"ח ביצוע סופי יישלח למשרד עם כל האסמכתאות הנדרשות כמקובל עד 3 חודשים מיום סיום שנת הפעילות לצורך התחשבנות סופית.
דיווח ובקרה
36. החברה תעביר אחת לתקופה שלא תעלה על שנה אחת, דיווח למשרד על ביצוע הפעילות ועמידה בתוכנית העבודה, הכל כפי שיקבע בהסכם. כאמור לעיל, דו"ח ביצוע סופי יישלח למשרד עם כל האסמכתאות הנדרשות כמקובל עד 3 חודשים מיום סיום שנת הפעילות לצורך התחשבנות סופית.
37. בכל עת רשאי המשרד לדרוש מהחברה כל נתון או מידע ביחס לביצוע התחייבויותיה בהתאם להסכם.
38. החברה תנהל את ספרי החשבונות שלה באופן שיאפשר מעקב ובקרה על ביצוע תשלומים ששולמו במסגרת ההסכם.
39. המשרד, החשב הכללי או מי שמונה על ידו לשם כך, רשאים לקיים בכל עת, בין בתקופת ההסכם ובין לאחריה, ביקורת, פיקוח או בקרה בכל הקשור באספקת השירותים ובתמורה הכספית נשוא ההסכם. לעניין זה, החברה תוותר על כל טענה בדבר סודיות או חיסיון או הגנת פרטיות.
אחריות
40. החברה אחראית לביצוע התפקידים המפורטים לעיל, במסמך זה. בהתאמה, בהסכם בין הצדדים יקבע מנגנון חלוקת האחריות בין המשרד לחברה.
41. ביטוח –החברה תערוך ביטוח לאורך כל תקופת ההסכם, לטובתה ולטובת מדינת ישראל הכולל את כל הכיסויים והתנאים הנדרשים בהסכם, בערכים ריאליים. הביטוח יכלול בין היתר כיסוי כנגד צד ג' ובכללם: עובדי התאגיד, עובדי הממשלה, קבלנים, קבלני משנה, ועובדיהם.
42. נזיקין – החברה תישא באחריות בכל פגיעה, הפסד, אובדן, נזק, שיגרום לגופו או רכושו של המשרד או של מי מטעמו או לרכוש המשרד כתוצאה ישירה מהפעלת ההסכם בנסיבות הקשורות בחברה. כמו כן, ייקבע כי במקרים כאמור המשרד לא ישא בכל תשלום והאחריות תחול על החברה בלבד.
ביטחונות
43. למשרד תהא זכות קיזוז של כל סכום אשר החברה זכאית לו מתוקף ההסכם או מתוקף הסכם אחר.
כללי
44. החברה לא תבצע כל פעילות שיש בה כדי ליצור התחייבות כספית של החברה, המשרד כלפי החברה או כלפי צדדים שלישיים, לרבות התקשרות עם קבלני משנה או פרסום מכרזי עבודה לקבלני משנה ללא קבלת הזמנה חתומה על ידי חשב המשרד.
45. החברה תהא רשאית להתקשר עם קבלני משנה לצורך אספקת השירותים המבוקשים נשוא ההסכם ובלבד שההתקשרות תבוצע על פי חוק חובת המכרזים, התשנ"ב-1992, ותקנותיו.
46. מקרה של סכסוכים בין המדינה לחברה יפעלו הצדדים בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה מס' 6.1201.
47. היעדר זכות ייצוג –החברה אינה רשאית לייצג או לחייב את המשרד בעניין כלשהו אלא בהסכמה מפורשת של המשרד בכתב ומראש.
48. זכויות קניין רוחני –זכויות היוצרים בכל השירותים שיסופקו לממשלה לרבות חוות דעת, דו"חות, מחקרים וכל היוצא באלה יהיו שייכות למשרד באופן בלעדי. באחריות החברה להעביר את הזכויות בסיום הפרויקט לידי המשרד.
49. שמירת סודיות – כל ידיעה או מסמך או חפץ או כל דבר אחר שלפי טיבם אינם נכסי הכלל, שהגיעו לידי החברה, או עובדיו עקב או בקשר להסכם זה, לא יימסרו ולא יועברו ללא אישור המשרד בראש ובכתב.
50. המשרד יהווה מוטב במסגרת הסכמי החברה עם אפשרות למשרד להיכנס בנעליה.
51. על החברה להודיע בכתב ובאופן מידי על אירועים שיש בהם כדי להשפיע על יכולתה של החברה לקיים את התחייבויותיה במלואן ובמועדן.
ההחלטה התקבלה בהתאם לסעיף 38(ב) בתקנון לעבודת הממשלה.
הסכם המסגרת בין הממשלה לחברה למתנ"סים מטפל בהפעלת תוכנית "סל תרבות ארצי". החברה מתחייבת לנהל ולהפעיל את התוכנית על פי הכללים הבאים:
1. פיתוח והפעלת תוכנית חינוכית-תרבותית ייחודית במסגרת החינוך הפורמאלי.
2. ניהול וביצוע תהליכים לקידום התרבות והאומנות בקהילה.
3. גיבוש מתווה מקצועי לבחירת והצגת מופעים באישור משרד החינוך.
4. הקמה ותחזוקה של ועדות רפרטואר לבחינה ואישור מופעים.
5. סנכרון מאגר המופעים עם מערכת גפ"ן של משרד החינוך לרכישת מופעים ע"י בתי ספר.
6. תחזוקה ועדכון של אתר אינטרנט המקושר למערכת גפ"ן.
7. פיתוח חומרי למידה מקצועיים לצורך הכנה של תלמידים למופעים.
8. עדכון וריענון תוכן מקצועי ע"י המוסדות המופיעים.
9. תכנון וביצוע אירועים תרבותיים בכפוף לאישור משרד החינוך.
10. ניהול קובץ נהלי עבודה וקיום פעולות לקידום הפעילות.
המסמך עובר אישור שנתי ממשרד החינוך ומגולל את המענה החינוכי-תרבותי לתלמידים בישראל במסגרת הסל תרבות. הסכם מתחיל לאחר השלמת כל ההליכים הדרושים על פי הדין ומתמשך עד לחמש שנים, יש לקבל אישור נפרד מוועדת המכרזים המשרדית ומוועדת תכנית זרוע ביצוע. ההיקף הכספי של ההתקשרות בנושא "סל תרבות" ייקבע בכל שנה בהתאם למדיניות משרד החינוך.