מה הוחלט?
בהמשך להחלטת צוות המנכ"לים, כמשמעותו בתקנה 3ד לתקנות חובת המכרזים, התשנ"ג-1993 (להלן – "התקנות") מיום 17.11.15, שבה הוכרה החברה כזרוע ביצוע של המשרד בתחומים שיפורטו להלן, לאשר, בהתאם לסמכות לפי סעיף 3ד(ג)(3) לתקנות, את העקרונות להסכם מסגרת עם החברה למתן שירותי ניהול וביצוע של שיקום הקרקעות שפונו על ידי צה"ל או יפונו על ידו (לאחר פינויים) והועברו לחזקת רשות מקרקעי ישראל (להלן: רמ"י") ללא טיפול בתת הקרקע, וככל שיידרש, שיקום מתחמי מקרקעין שהוחזקו ו/או מוחזקים על ידי התעשייה הצבאית לישראל בע"מ (להלן – "תע"ש") כמפורט להלן:
תחומי הפעילות
1. החברה מתחייבת לשמש זרוע ביצוע לניהול פרויקט שיקום הקרקעות שפונו על ידי צה"ל או יפונו על ידו (לאחר פינויים) והועברו לחזקת רמ"י ללא טיפול בתת הקרקע, וככל שיידרש, שיקום מתחמי מקרקעין שהוחזקו ו/או מוחזקים על ידי תע"ש, וכן שיקום קרקעות שגורמי המדינה מעוניינים לקדמם. כמו כן, החברה מתחייבת לשמש זרוע לביצוע מטלות ישירות ומוגדרות של הממשלה במסגרת הפרויקטים של שיקום הקרקעות הנ"ל, בתחומים בהם ועדת ההיגוי אישרה כי הינה בעלת בלעדיות ובתחומים בהם אין לה תחרות, או בתחומים הקשורים באופן שאינו ניתן להפרדה לפעילות ליבה של החברה שבה אין לחברה תחרות.
2. החברה תעמוד בתנאים הסביבתיים והבטיחותיים בכל אתר ואתר ובכלל זה תפקח על בקרת האיכות, נטילת הדוגמאות וצורת הטיפול בהן, ריכוז תוצאות המבדקים וניתוחן. החברה תהיה אחראית לכל אי התאמה, ו/או ליקוי ו/או פגם, ו/או טעות בעבודות או בתנאי ביצוען ותנקוט בכל האמצעים לתיקון הליקויים במהירות ביעילות וברציפות כדי לתקן את כל התקלות והכל על מנת שהשירותים יבוצעו בהתאם לתנאי הסכם המסגרת.
3. החברה תשמש זרוע של המשרד לתחומי הניהול. היבטי הניהול של הפרויקט יכללו בעיקר פעולות של פרסום וניהול מכרזים לביצוע ההיבטים השונים של השיקום, ביצוע פיקוח ובקרה על הספקים שייבחרו, תיאום בין כלל הגורמים הרלבנטיים לצורך ביצוע עבודות השיקום, גיוס כוח אדם בהיקף, באיכות ובהכשרה המתאימים לביצוע הפרויקט, שכירת שירותי ייעוץ חיצוני והחזקת ביטוחים מתאימים בהתאם לתנאי הסכם המסגרת וכן כל פעולת ניהול נלווית לפעולות אלה הדרושה לצורך יישומו של ניהול הפרויקט.
4. לגבי כל אתר המיועד לשיקום, תציג החברה תכנון של חלופה או חלופות השיקום תוך כדי פירוט לוחות זמנים ואומדים לחלופה או שילוב חלופות, לאישור ועדת ההיגוי. לוחות הזמנים הסופיים לשיקום כל אתר, יהיו בהתאם לחלופה שנבחרה ואושרה או שילוב החלופות אשר נבחר ואושר על ידי ועדת ההיגוי. מסמך החלופות יפרט את כל צורות הטיפול הרלבנטיות לרבות טיפול באתר (in site), טיפול on-site , טיפול בהאבים (מרכזי טיפול) וכן טיפול באתרים מרוחקים (למשל, שינוע לנאות חובב).
5. בתום עבודות השיקום בכל אתר בפרויקט, תאשר החברה את סיום ביצוע השיקום ותכין מסמך גמר. כמו כן, ככל שנדרש, החברה תכין מסמך אפיונים והנחיות עבור השטח המשוקם לרבות קביעת הנחיות מתבקשות לצורך שימוש בקרקע לצורך ייעודה.
6. החברה תהווה זרוע לביצוע מטלות ישירות ומוגדרות של הממשלה במסגרת הפרויקטים של שיקום הקרקעות, או בתחומים הקשורים באופן שאינו ניתן להפרדה לפעילות ליבה של החברה שבה אין לחברה תחרות והכל בהתאם לתקנה 3ד(ב)(1)(א) לתקנות. קיומה של תחרות בישראל תיבדק על ידי וועדת ההיגוי מעת לעת ולפחות לפני קבלת החלטה בדבר תחילת טיפול באתר חדש.
7. נכון למועד חתימת הסכם המסגרת, החברה תעניק שירותי ביצוע בתחומים הבאים: טיפול בפסולת חומרים מסוכנים באמצעות מתקן תרמי, מתקן ייצוב מיצוק ו/או הטמנה במטמנה בנאות חובב, כמו גם אנליזות הנדרשות לצורך ניהול הפרויקט, בקרה, איכות וטיב השיקום.
תקופת ההתקשרות
8. תוקף הסכם המסגרת ממועד חתימתו למשך תקופה של 5 שנים עם אופציה להארכה ל-5 שנים נוספות בכל פעם, עד למקסימום 15 שנים או עד לסיום פרויקט השיקום בכללותו, לפי המוקדם מביניהם. אין בסעיף זה כדי לגרוע מזכותו של המשרד ו/או ועדת ההיגוי להביא את הסכם המסגרת לידי סיום לאחר תום הטיפול באתר מסוים, וזאת בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי של המשרד ו /או של ועדת ההיגוי, בכפוף לתקופת ההתקשרות המינימאלית.
9. ההסכם יעמוד בתוקף בכל מקרה, למעט במקרה של הפרה יסודית מצד החברה שלא תוקנה בתוך 60 יום ממתן הודעה בכתב מאת המשרד, למשך 5 שנים (להלן: "תקופת ההתקשרות המינימאלית"). בגין השנתיים הראשונות להסכם תהיה זכאית החברה לתשלום דמי הניהול או תשלום השנתי מינימלי, לפי הגבוה, גם אם בפועל פרויקט השיקום, כולו או מקצתו, לא יצא אל הפועל.
היקף כספי
ההיקף הכספי של ההתקשרות יהיה בהתאם לסכומים ולתשלומים המפורטים להלן:
10. תמורת ניהול פרויקטי השיקום בהתאם להסכם המסגרת, לשביעות רצונו המלאה של המשרד ו/או הפועלים מטעמו ו/או וועדת ההיגוי, מתחייב המשרד להעביר לחשבונה הכללי של החברה דמי ניהול כפי שיקבע בהסכם העקרונות. דמי הניהול יקבעו כאחוז מתקציב הביצוע של כל פרויקט.
11. בשנתיים הראשונות להסכם, תהיה החברה זכאית לדמי ניהול כפי שיוסכמו, או סך שנתי של 15 מיליון ₪ לא כולל מע"מ (להלן: "תשלום שנתי מינימאלי") – לפי הגבוה מביניהם. החל מהשנה השלישית ועד תום ההסכם, לא תהיה המדינה מחויבת בתשלום שנתי מינימאלי.
12. דמי הניהול או התשלום השנתי המינימאלי ישולמו לחברה מידי רבעון באופן הבא: החברה תעביר למשרד, עד 14 יום לפני תום כל רבעון, חשבונות ודרישה לתשלום, אליה יצורף דו"ח ביצוע המסכם את הפעולות שבוצעו על ידי החברה ברבעון זה, כרטסת הנהלת החשבונות של הפרויקט ומאזן בוחן של פרויקט השיקום של כל אתר. המדינה תעביר את התשלום לחברה תוך 60 יום מיום קבלת דרישת התשלום על כל נספחיה.
13. התמורה לחברה בגין שירותי הביצוע תשולם בהתאם למחירונים המפוקחים של החברה, בניכוי הנחת כמות כמקובל על ידי החברה ובהתאם למדיניות המאושרת על ידי הפקוח על המחירים ובאישור ועדת ההיגוי.
14. התשלום עבור ביצוע השירותים על ידי החברה, יהיה על פי דרישת תשלום שתעביר החברה לנציג המשרד, אליה יצורף חשבון ודו"ח מפורט הכולל את ריכוז השירותים שבוצעו בפועל עבור המשרד בהתאם לתנאי הסכם המסגרת. בהתאם לחשבון שיאושר על ידי נציג המשרד, תנפיק החברה חשבונית לתשלום.
15. אם תהיה מניעה לביצוע השירותים ו/או העבודות נשוא הסכם המסגרת על ידי החברה ו/או קבלני המשנה ו/או מי מהפועלים מטעמה, וזאת בין היתר כתוצאה מפנייה של מציעים במכרז שיפורסם על ידי החברה ו/או משתתפים בהליך המכרז (בפועל או פוטנציאליים) לערכאות משפטיות וכן במקרה של כוח עליון, לא תשולם לחברה תמורה בגין אותם שירותים שביצועם נמנע כאמור, למעט התשלום השנתי המינימאלי.
16. התמורה לחברה תבוצע לאחר בדיקת איכות השירותים שיינתנו על ידי החברה ובאישור הגורם המקצועי במשרד.
דיווח ובקרה
17. החברה מתחייבת לשתף פעולה עם וועדת ההיגוי ו/או המשרד ו/או הפועלים מטעמם בעניין הסכם המסגרת, כולל חברת הבקרה מטעם המשרד, ככל הנדרש לצורך ביצוע השירותים לשביעות רצון המשרד, כולל מסירת כל נתון, מידע, דיווח, מסמכים ותוכניות הנוגעות לביצוע התחייבויותיה על פי הסכם המסגרת.
18. החברה מתחייבת לאפשר לוועדת ההיגוי ו/או למשרד ו/או לפועלים מטעמם בעניין הסכם המסגרת, כולל חברת הבקרה מטעם המשרד, לבצע בקרה על אופן ביצוע השירותים, בכל עת שידרוש זאת, אך לא מעבר לסביר, במטרה לבחון האם החברה עומדת בהתחייבויותיה בהסכם המסגרת. לעניין זה, מובהר כי המשרד ו/או הפועלים מטעמו לעניין הסכם המסגרת יהיו רשאים לבדוק בכל עת, אך לא מעבר לסביר, האם החברה עומדת בהתחייבויותיה לעניין ההיקפים הנדרשים על פי הסכם המסגרת, טיב השירותים, רמתם ואיכותם. החברה מתחייבת להעמיד לרשות המשרד ו/או הפועלים מטעמו בעניין הסכם המסגרת, את כל הסיוע שיידרש לשם כך.
19. החברה מתחייבת לאפשר לוועדת ההיגוי ו/או לנציג מטעם המשרד להיכנס לאתרי השיקום ולמשרדי החברה בכדי לפקח, לבקר ולבדוק התקדמות ביצוע השירותים נשוא הסכם המסגרת.
20. מעבר לחובות הדיווח הקבועות החוק, החברה תעביר לוועדת ההיגוי ו/או לנציגי המשרד, בכל נושא הקשור לפעילותה בקשר ליישום הוראות הסכם המסגרת, דיווחים כפי שיידרשו, במועד ובמתכונת שייקבעו על ידי המשרד. בכלל זה תהיה החברה מחויבת להעביר לב"כ המשרד פירוט נתונים סטטיסטיים, כמותיים, איכותיים וכיו"ב לפי דרישת המשרד.
21. החברה מתחייבת להעביר לוועדת ההיגוי ו/או לנציגי המשרד דיווח מידי בנוגע לכל אירוע חריג או לא מתוכנן, שיכולה להיות לו השפעה מהותית על מימוש תכניות העבודה והפרויקטים נשוא הסכם המסגרת, לרבות בהיבטים הסביבתיים, הפיזיים, הכלכליים והמשפטיים.
22. החברה מתחייבת לדווח באופן מידי לוועדת ההיגוי ו/או לב"כ המשרד על כל בעיה ו/או כשל המתעוררים במסגרת פעולותיה למימוש הסכם המסגרת. כמו כן, החברה תדווח על כל חשש המתעורר בקשר עם אי קיום הוראות החוק ו/או הסכם המסגרת.
23. החברה מתחייבת לאפשר לב"כ המשרד או הפועלים מטעמו לקיים בכל עת בדיקת מערכת החשבונות של החברה.
24. החברה מתחייבת להגיש דוחות כספיים ודוחות ביצועיים והכל כמפורט בהסכם המסגרת.
25. מבלי לגרוע מהאמור בסעיפים 24-20 לעיל, מתחייבת החברה להגיש לוועדת ההיגוי ו/או למשרד, בתום כל שישה (6) חודשים (בתום כל חציון), דוח מפורט על ביצוע תכניות העבודה.
26. החברה תגיש לוועדת ההיגוי ו/או לב"כ המשרד דוחות כספיים מבוקרים, ערוכים במתכונת הקבועה בחוזרי ובנהלי רשות החברות הממשלתיות, וזאת בפרק זמן של עד שישה (6) חודשים מתום כל שנה קלנדרית. יחד עם זאת יוגש גם דיווח על ביצוע תקציב החברה לשנה שלאחריה, מאושרת על ידי דירקטוריון החברה.
27. הממשלה, המשרד, או מי מטעמם, לרבות חשב המשרד, חברת הבקרה החיצונית וכן וועדת ההיגוי, רשאים לבצע בכל עת, לפי שיקול דעתם הבלעדי, ביקורת, בקרה ופיקוח על כל פעילות של החברה במסגרת פרויקט השיקום נשוא הסכם המסגרת ועל כל נתון שבידי החברה בקשר עם פעילות כזו, הממומנת על ידי הממשלה, בין אם בעצמם ובין אם באמצעות רואה חשבון חיצוני או מהנדס או גורם אחר מטעמם. הממשלה, המשרד או מי מטעמם, לרבות חשב המשרד וועדת ההיגוי וכל גורם מטעמם יהיו רשאים בכל עת לעיין בכל מסמך ומידע, הרלוונטיים לפרויקט השיקום, שבידי החברה ולבקר בכל אתר פעילות שלה, והחברה מתחייבת לסייע בעניין זה לממשלה, למשרד, לוועדת ההיגוי או למי מטעמם, למסור להם כל נתון רלוונטי שיידרש על ידיהם וכן למסור להם כל מסמך או מידע רלוונטיים שיזדקקו לו, ו/או לאפשר להם גישה לאלה ולכל אתר פעילות של החברה.
28. לא תהיה בכל סמכות לפקח ו/או לבדוק ו/או לבקר ו/או להנחות כדי להטיל אחריות כלשהי על המשרד ו/או על וועדת ההיגוי ו/או הפועלים מטעמה ו/או חברת הבקרה ו/או מי ממשרדי הממשלה, ולא יהיה בהם משום שחרור החברה ממחויבויותיה על פי הסכם המסגרת ואחריותה הכוללת והבלעדית לספק ולבצע את השירותים נשוא הסכם המסגרת, במשך כל תקופת ההסכם. בעצם הפיקוח ו/או הבקרה ו/או אישור על ידי המשרד ו/או על וועדת ההיגוי ו/או הפועלים מטעמה ו/או חברת הבקרה, לא יהיה בו כדי למנוע או להשתיק את המדינה מלטעון כי החברה הפרה התחייבות כלפי המדינה לפי הסכם המסגרת.
אחריות
29. החברה תהא אחראית באחריות כוללת ובלעדית לביצוע השירותים נשוא הסכם זה והכל בהתאם להוראות הסכם זה על כל נספחיו. החברה מתחייבת כי השירותים יבוצעו בהתאמה מלאה לדרישות המופיעות במסמכי הסכם זה על כל נספחיו, ברמה מקצועית גבוהה ובכפוף לכל דין.
30. על אף האמור לעיל, החברה לא תהא אחראית לזיהום שהיה בקרקע עובר לקבל האחריות על הטיפול בה, וממילא לא תהיה אחראית לכל נזק אשר נגרם כתוצאה מזיהום ו/או מאירוע ו/או פעילות אשר התרחשו טרם כניסתה של החברה לשטחי הפרויקט ותחילת ביצוע עבודות השיקום על ידה בהתאם להוראות הסכם זה.
31. מרגע תחילת ביצוע שירותי השיקום נשוא הסכם זה, החברה תהא אחראית לכל נזק אשר נגרם כתוצאה מביצוע עבודות השיקום, למעט נזקים שנגרמו כתוצאה מכוח עליון. כוח עליון יכלול גם פרוץ מלחמה או פעולות איבה, אולם רק ככל שוועדת ההיגוי תחליט שיש בהם כדי להפריע ליכולתה של החברה לבצע את עבודות השיקום נשוא הסכם זה.
32. החברה מתחייבת להודיע למשרדו/או לוועדת ההיגוי לאלתר על כל דרישה ו/או תביעה כנגדה כאמור הנוגעת לו/או תביעה כנגדה כאמור הנוגעת לפרויקט ולאפשר למדינה, ככל שהיא תחפוץ בכך, ליטול חלק בהגנה בכל דרך שהמדינה תבחר.
33. החברה מתחייבת להעמיד לרשות המדינה ו/או המשרד ו/או וועדת ההיגוי את כל המידע והמסמכים הנוגעים לדרישה או לתביעה הידועים לה, המצויים ברשותה, או שהיא יכולה לגלותם או לקבלם לידיה במאמץ סביר.
34. החברה מתחייבת לשתף פעולה עם המדינה, בעצמה או באמצעות מי מטעמה, ככל שיידרש על ידי המדינה לשם ניהול ההגנה שלה או של המדינה בפני התביעה (ובכלל זה מתן גישה מלאה ובלתי מסויגת לכלל מסמכי החברה אשר יהיו נחוצים למדינה לשם ניהול ההגנה של החברה או של המדינה). כמו כן החברה מתחייבת כי לא תוצא הודעת צד ג' למדינה ו/או מי מטעמה על ידה או על ידי מי מטעמה בכל תביעה משפטית עתידית.
35. היה ובמסגרת תביעה או דרישה כאמור, יוחלט על ידי נציגי המדינה כי יש מקום לפשרה, לא תידרש הסכמה לפשרה מצד החברה ובלבד שהמדינה תפעל בתאום עם החברה ושלא יהיה בפשרה המוצעת כדי לפגוע פגיעה חמורה בשמה הטוב ו/או במוניטין המקצועיים של החברה. מנגד, החברה לא תהיה רשאית לחתום על פשרה בכל עניין הנוגע למתן השירותים על פי ההסכם, ללא הסכמת המדינה.
36. החברה מתחייבת להעניק למדינה את כל הסיוע הנחוץ לניהול ההליך המשפטי מכל סוג שהוא, לרבות הליך בוררות או גישור, לרבות בהכנת ההגנה, חתימה על מסמכים או כתבי בית דין, התייצבות לעדות וכיוצ"ב.
37. החברה מתחייבת שלא להודות במפורש או מכללא בכל חבות ללא הסכמת המדינה, ולא תעשה או תימנע מלעשות כל פעולה שיש חשש סביר כי היא עלולה לפגוע בהגנתה, בהגנת המדינה, בזכויות תביעה שכנגד או בטענות ההגנה של החברה או המדינה. כל התכתבות של החברה, נציגיה או באי כוחה בקשר לתביעה או לדרישה לגביה תאושר מראש ובכתב על ידי נציגי המדינה. החברה מתחייבת לפעול בהקשר זה עם נציגי המדינה בשיתוף פעולה מלא.
חלוקת האחריות בין החברה לבין המדינה, בכל הנוגע למחלוקות נזיקיות עתידיות בין הצדדים, תיקבע בהחלטה של וועדה שתוקם אד הוק ותכיל 4 נציגים: נציג משרד, נציג אוצר ו-2 נציגים של החברה, עם אפשרות למינוי מומחה מוסכם כנציג חמישי, בלתי תלוי, ככל שלא תגובש הסכמה בין נציגי הוועדה השונים. החלטת הוועדה בסעיף זה (ועדת האד הוק) תהא טעונה אישור הועדה העליונה לפשרות, מחיקות והסדרי חוב בחשב הכללי לשם מתן תוקף להסכמת המדינה להחלטה. מרגע סיום מתן השירותים על ידי החברה בכל אתר, בהתאם לקבוע בהוראות הסכם זה, אחריותה של החברה תתקיים למשך תקופה של 7 שנים. לוועדת ההיגוי תהיה הסמכות לדרוש מהחברה, מראש ובכתב, תקופת אחריות ממושכת של עד 20 שנים (להלן – "תקופת אחריות ממושכת") לאתרים מסוימים בפרויקט, כולם או חלקם. במקרה זה, הצדדים יסכמו ביניהם על מי תחול העלות הכספית של הארכת תוקף הביטוח מ-7 שנים למספר השנים שתקבע ועדת ההיגוי.
38. אין באמור בסעיף זה, מכדי לפגוע באחריותה של החברה לתוצרי מתן השירותים על ידיה (מעבר לאמור בכיסוי הביטוחי, ככל ויינתן) במהלך תקופת האחריות הממושכת. למען הסר ספק, בין אם יוחלט על רכישת כיסוי ביטוחי ובין אם לאו, אחריות החברה לתוצרי מתן השירותים על ידה תהא מלאה ובלתי מסויגת.
39. החברה מתחייבת, כי בעת רכישת הביטוחים על ידה, לא תהא לחברות הביטוח בפוליסה הנרכשת כל אפשרות לתביעת שיבוב כלפי המדינה.
ביטחונות
40. החברה מתחייבת לכלול את המדינה כמבוטח נוסף בביטוחים שיירכשו בגין תביעת צד שלישי שתוגש נגד המדינה עקב נזק הנובע מקיום התחייבויותיה של החברה על פי הסכם המסגרת.
41. החברה מתחייבת, לבצע ולקיים את כל הביטוחים, כפי שיקבע בהסכם המסגרת על ידי חברת הביטוח, לטובתה ולטובת מדינת ישראל (לרבות משרד הביטחון המשרד להגנת הסביבה) ולהציג למשרד, את הביטוחים הכוללים את כל הכיסויים והתנאים הנדרשים, כאשר גבולות האחריות לא יפחתו מהמצוין בהסכם המסגרת.
42. בין היתר, על החברה לבצע ולקיים ביטוח חבות מעבידים, ביטוח אחריות כלפי צד שלישי וביטוח אחריות מקצועית.
כללי
43. בתחומים הקבועים בהחלטת הממשלה שבה הוכרה החברה כזרוע ביצוע של המשרד להגנת הסביבה, שבהם לחברה יש תחרות בשוק, תפרסם החברה מכרזים על מנת לבחור קבלנים, ספקי שיטות ו/או טכנולוגיות ונותני שירותים אשר יבצעו את העבודות בפועל, כפי שיוגדרו במסמכי המכרז.
44. אם בכוונת החברה להתקשר עם קבלנים לשם מימוש הסכם המסגרת, עליה לפעול בהתאם להוראות כל דין, לרבות הוראות חוק חובת המכרזים, התשנ"ב-1992, וכן בהתאם לכל הדינים המחייבים חברות ממשלתיות בביצוע התקשרויות. בניהול המכרזים תהיה החברה כפופה לדיני המכרזים החלים על חברה ממשלתית, להבדיל מדיני המכרזים החלים על משרד ממשלתי. הקבלנים יהיו בעלי הכשרה מתאימה ומוסמכים לפי כל דין לביצוע העבודות שאותם נשכרו לבצע.
45. החברה תספק שירותי ביצוע למשרד רק לאחר שקיבלה מהמשרד מכתב/הזמנת רכש בגובה הסכום לביצוע כל אבן דרך בשיקום כל אתר. החברה לא תחרוג מגובה התקציב הקבוע בהזמנה שאושרה על ידי מורשה החתימה מטעם המשרד, אלא באישור המשרד.
46. לצורך ליווי ויישום פרויקט השיקום, תוקם וועדת היגוי בין משרדית שתכלול נציג המשרד להגנת הסביבה, נציג החשב הכללי, נציג אגף התקציבים, נציג משרד הביטחון ונציג רשות מקרקעי ישראל. סמכויות ועדת ההיגוי יקבעו בהסכם המסגרת ויכללו בין היתר, קביעת סדרי עדיפויות לטיפול בקרקע, בחירת חלופת השיקום, קביעת לוחות זמנים, אישור התחומים בהם תוכל החברה לשמש כזרוע לביצוע מטלות ישירות, ביצוע פעולות ביקורות, בבקרה ופיקוח על החברה, קבלת החלטה על סיום ההתקשרות עם החברה, וכל סמכות הדרושה לצורך ליווי ויישום ההסכם.
47. החברה מצהירה כי אין היא יודעת על כל מניעה חוקית שהיא, שיש בה כדי להפריע למתן השירותים על פי הסכם המסגרת. החברה מתחייבת להימנע במשך כל תקופת ההסכם מלהימצא במצב של ניגוד עניינים בין תפקידיה ומטלותיה על פי הסכם המסגרת לבין פעילותה העסקית.
48. ההחלטה בדבר הימצאות במצב של ניגוד עניינים או קביעה לפיה קיים חשש להימצאות במצב של ניגוד עניינים תהיה בסמכות המשרד ו/או ועדת ההיגוי בלבד.
49. החברה תפעל למכירת אחזקותיה בשותפות ביוסויל באופן מלא, ללא הסדר תגמולים או הסדר הממשיך לקשור אותה לשותפות ביוסויל או לחברת LDD טכנולוגיות מתקדמות בע"מ, למעט ההתקשרויות הרלבנטיות להימצאות שותפות ביוסויל בתחומי החברה ברמת חובב, כגון תשלום דמי שכירות או הסכם למתן שירותים.
50. החברה תתחייב לנקוט בכל האמצעים להשלמת הליך מכירת האחזקות, במהירות האפשרית. עם זאת, ככל שהליך מכירת האחזקות לא יסתיים לפחות עד למועד החתימה על הסכם המסגרת, תתחייב החברה לנקוט בהסדר שיניח את דעת המשרד (למשל, הפקדת אחזקות החברה בביוסויל בנאמנות) כפתרון ביניים עד להשלמת מכירות אחזקות החברה באופן מלא.
51. ככל שבמסגרת יישום ההסכם ייווצר מצב כי החברה צפויה לנהל מתחרות שלה בתחום כלשהו (ויודגש, לאו דווקא בתחום שיקום הקרקעות), החברה מתחייבת ליידע את המשרד בכתב, ובמקרים הללו יהיה על הצדדים לפעול בהתאם להוראות חוק ההגבלים העסקיים, התשמ"ח-1988.
52. היחסים בין הצדדים לפי הסכם המסגרת אינם יוצרים יחס אחר מאשר יחס בין מזמין שירות ומבצע שירות ואינם יוצרים יחסי עובד-מעביד.
53. החברה ו/או עובדיה ו/או הפועלים מטעמה, לרבות קבלני משנה, לא ישמשו כסוכנים ו/או כשליחים ו/או כנציגים של המשרד, אלא רק כמתחייב ממתן השירותים, או אם הוסמכו לכך במיוחד על ידי ב"כ המשרד לעניין מסוים.
54. היעדר זכות ייצוג – החברה אינה רשאית לייצג או לחייב את המשרד בעניין כלשהו אלא בהסכמה מפורשת של המשרד בכתב ומראש.
55. זכויות קניין רוחני – זכויות היוצרים בכל השירותים שיסופקו לממשלה לרבות חוות דעת, דו"חות, מחקרים וכל היוצא באלה, יהיו שייכות למשרד באופן בלעדי. באחריות החברה להעביר את הזכויות בסיום הפרויקט לידי המשרד.
56. שמירת סודיות – כל ידיעה או מסמך או חפץ או כל דבר אחר שלפי טיבם אינם נכסי הכלל, שהגיעו לידי החברה, או עובדיו או בקשר להסכם זה, לא יימסרו ולא יועברו ללא אישור המשרד מראש ובכתב.
החלטת הממשלה, באמצעות קבינט הדיור, מפרטת את כלל סעיפי הסכם המסגרת שבין המשרד להגנת הסביבה לבין החברה הממשלתית שהוקמה לשיקום הקרקעות שיפונו ממתחם תע"ש. סעיפי ההסכם כוללים את התחייבויות החברה, תכניות העבודה, מעקה ופיקוח על היבטים שונים בביצוע העבודות, אבני דרך בביצוע השיקום וכן התמורה ותנאי התשלום שיינתנו עבור שירותים אלה. תוקף הסכם המסגרת הוא ל-5 שנים, אם אפשרות להארכה ל-5 שנים נוספות.