מה הוחלט?
בהתאם לסעיף 37(ב) לחוק רשות שדות התעופה, התשל"ז-1977, לאשר את הצעת תכנית הפיתוח של רשות שדות התעופה לפעילות תעופתית ולמסופי הגבול היבשתיים לשנת 2015 וכן לאשר את תכנית הפיתוח והרשאה להתחייב לשנת 2015 ואילך כמפורט להלן:
לפעילות תעופתית:
תקציב הרשאה להתחייב לשנת 2015 ואילך בהיקף של כ-3,061 מיליוני ש"ח, מזה תקציב מזומן לשנת 2015 בהיקף של כ- 1,046.8 מיליוני ש"ח.
התקציב כולל כ- 2,835.6 מיליוני ש"ח מאושרים לביצוע וכ- 225.4 מיליוני ש"ח מוקפאים עד לקבלת אישור נוסף בכתב מנציגי האגף לתכנון כלכלי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואגף התקציבים במשרד האוצר (להלן: "נציגי משרדי הממשלה") כמפורט בנספח א' המובא בסיפא החלטה זו.
לפעילות מסופי הגבול היבשתיים:
תקציב הרשאה להתחייב לשנת 2015 ואילך בהיקף של כ- 245.2 מיליוני ₪, מזה תקציב מזומן לשנת 2015 בהיקף של כ-82.4 מיליוני ש"ח.
סעיף תקציבי שאושר לביצוע ואשר ביצועו טרם הושלם, רשאית הנהלת הרשות להמשיך בביצועה של התוכנית שלשמה אושר סעיף זה גם לאחר תום שנת התקציב בה אושר, כל זאת על פי התוכנית המאושרת ובמסגרת תקציב ההרשאה להתחייב שניתן לפרויקט ותקציב המזומן המאושר הכולל העומד לרשות הרשות.
התקציב כולל סעיף רזרבה בסך של 60 מיליון ₪ לייעוד בהתאם לצרכי הרשות בעתיד. מועצת הרשות מוסמכת לאשר ביצועם של פרויקטים חדשים או לתגבר סעיפים קיימים על ידי העברה תקציבית מסעיף זה. העברה תקציבית כנ"ל טעונה אישור נוסף של נציגי משרדי הממשלה.
מנכ"ל הרשות מוסמך לאשר העברות תקציביות מסעיף רזרבה לתגבור סעיפים קיימים כתוצאה משינויים בשערי החליפין של מטבעות החוץ כנגד השקל. המנכ"ל ידווח למועצת הרשות ולנציגי משרדי הממשלה אחת לחודש על העברות תקציביות שבוצעו בשל שינויים בשערי החליפין. העברות תקציביות בסכומים העולים על 500 אלפי ₪ מחייבות אישור מראש של נציגי משרדי הממשלה.
הנהלת הרשות מוסמכת לאשר האצת קצב ביצוע של פרויקט במסגרת ההרשאה להתחייב שאושרה לפרויקט ובלבד שסך ההוצאה במזומן בשנת 2015 לא תעלה על סך התקציב המאושר בשנה זו לרשות.
הנהלת הרשות רשאית להעביר עד 10% מסעיף תקציבי מאושר אחד לסעיף תקציבי מאושר אחר בתוך המסגרת הכוללת ולא יותר מ- 4 מיליוני ₪ לכל פרויקט. העברה תקציבית כנ"ל טעונה אישור נוסף של נציגי משרדי הממשלה.
התקציב מבוטא במחירי ממוצע שנת 2015 למעט השינויים הבאים:
התקציב לפרויקט זרוע הרביעית לטרמינל 3 יהיה צמוד כדלקמן:
• 70% – הצמדה למדד תשומות הבנייה (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 1.8.2013)
• 20% – הצמדה למדד תשומות הסלילה (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 1.8.2013)
• 10% – הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 1.8.2013.
התקציב לפרויקט ה- HBS יהיה צמוד כדלקמן:
• 46% הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 1.7.2009
• 35% הצמדה לשער הדולר ביחס לשקל נכון ליום 1.12.2009
• 19% הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 1.12.2009)
התקציב לפרויקט מגדל פיקוח חדש בנתב"ג יהיה צמוד כדלקמן:
• 85% הצמדה למדד תשומות הבנייה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 1.1.2010)
• 15% הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 1.1.2010
התקציב לפרויקט הקמת שדה תעופה ע"ש אסף ואילן רמון יהיה צמוד כדלקמן:
• 49% – הצמדה למדד תשומות הבנייה (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 1.8.2011)
• 21% – הצמדה למדד תשומות הסלילה (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 1.8.2011)
• 15% – הצמדה למדד ביטומן לכבישים (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 1.8.2011)
• 7.5% – הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 1.8.2011
• 7.5% – הצמדה לשער הדולר ביחס לשקל נכון ליום 1.8.2011
התקציב לפרויקט שדרוג מרכז האנרגיה יהיה צמוד כדלקמן:
• 100% הצמדה למדד תשומות הבנייה (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 1.8.2011)
התקציב לפרויקט מעבר גבול טאבה יהיה צמוד כדלקמן:
• 90% – הצמדה למדד תשומות הבנייה (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 1.8.2011)
• 10% – הצמדה למדד תשומות הסלילה (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 1.8.2011)
התקציב לפרויקט הרחבת רחבת אלפא – ביצוע שלב א' יהיה צמוד כדלקמן:
• 65% – הצמדה למדד תשומות בסלילה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום
1.6.2014
• 21% – הצמדה למדד ביטומן לכבישים (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום
1.6.2014
• 6% – הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום
1.6.2014)
• 8% – הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 1.6.2014
התקציב לפרויקט יישום מערכת חדשה CUSS-CUTE בנתב"ג יהיה צמוד כדלקמן:
• 90% – הצמדה לשער הדולר ביחס לשקל נכון ליום 1.1.2014
• 10% – הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום
1.1.2014)
התקציב לפרויקט הכשרת רחבות חניה בשטחי בח"א 27 יהיה צמוד כדלקמן:
• 68% – הצמדה למדד תשומות בסלילה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום
1.10.2013)
• 16% – הצמדה למדד תשומות הבנייה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום
1.10.2013)
• 9% – הצמדה למדד ביטומן לכבישים (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום
1.10.2013)
• 5% – הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום
1.10.2013)
• 2% – הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 1.10.2013
התקציב לפרויקט התאמות מערכת המיון והבידוק הטכנולוגי לגידול בתנועה יהיה צמוד כדלקמן:
• 54% – הצמדה לשער הדולר ביחס לשקל נכון ליום 1.6.2014
• 25% – הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 1.6.2014
• 21% – הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד בסיס – מדד ידוע ביום
1.6.2014)
תוספות ועדכונים לתקציבי הפרויקטים המפורטים לעיל, שאושרו בעבר או יאושרו בעתיד, יוצמדו בהתאם לאחוזי ההצמדה כאשר מדדי הבסיס יהיו המדדים הידועים ביום אישור עדכון התקציב.
הצעת התקציב מבוססת על תחזית הביצוע לשנת 2014. לאחר קבלת נתוני הביצוע הסופיים וסגירת הדוחות הכספיים לשנת 2014, יעודכן תקציב המזומן לשנת 2015 בהתאם.
נספח א'
להלן טבלה המפרטת את רשימת הפרויקטים ותחזית פריסת תקציבי הפיתוח (נתונים באלפי ₪):
פרויקט |
שנת 2015 |
שנת 2016 |
שנת 2017 ואילך |
סה"כ הרשאה לשנת 2015 ואילך |
מתוכה מוקפא (מפורט בהמשך) |
||||
פרויקטים גדולים: |
|
|
|
|
|||||
תכנון והקמת נמל תעופה ע"ש רמון בתמנע |
400,000 |
400,000 |
518,468 |
1,318,468 |
|
||||
זרוע רביעית לטרמינל 3 ורחבות חניה |
100,000 |
474,974 |
0 |
574,974 |
|
||||
מגדל חדש בנתב"ג |
10,000 |
0 |
0 |
10,000 |
|
||||
בידוק טכנולוגי אוטומטי HBS |
30,000 |
0 |
0 |
30,000 |
|
||||
סה"כ פרויקטים גדולים |
540,000 |
874,974 |
518,468 |
1,933,442 |
|
||||
מבצעים |
25,134 |
21,164 |
600 |
46,898 |
|
||||
מטה נתב"ג |
36,320 |
44,531 |
0 |
80,851 |
3,000 |
||||
אחזקה |
93,130 |
138,980 |
20,810 |
252,920 |
51,350 |
||||
בטחוני |
30,432 |
59,576 |
33,389 |
123,397 |
4,489 |
||||
תפעול |
27,548 |
41,685 |
11,000 |
80,233 |
|
||||
שרות לנוסע |
10,600 |
3,900 |
0 |
14,500 |
|
||||
הנדסה |
114,924 |
102,048 |
13,313 |
230,285 |
22,000 |
||||
תכנון כללי ותוכניות אב |
5,166 |
7,212 |
0 |
12,378 |
|
||||
מסחר ופיתוח עסקי |
9,905 |
23,467 |
9,000 |
42,372 |
20,500 |
||||
מנהל וכספים |
29,000 |
25,200 |
0 |
54,200 |
52,300 |
||||
בטיחות רשותית |
1,300 |
1,200 |
600 |
3,100 |
|
||||
מידע ומחשוב |
44,793 |
39,106 |
9,975 |
93,874 |
8,215 |
||||
שדות תעופה פנים ארציים |
16,541 |
3,892 |
0 |
20,433 |
3,500 |
||||
יתרה לסגירת חשבונות לנתב"ג 2000 |
2,000 |
10,161 |
0 |
12,161 |
|
||||
רזרבה כללית |
60,000 |
0 |
0 |
60,000 |
60,000 |
||||
סה"כ השקעות בתעופה (כולל פרויקטים גדולים ורזרבה) |
1,046,793 |
1,397,096 |
617,155 |
3,061,044 |
225,354 |
||||
מסופי גבול |
82,384 |
115,422 |
47,400 |
245,206 |
|
||||
סה"כ השקעות בפרויקטים תעופתיים ובמסופי הגבול |
1,129,177 |
1,512,518 |
664,555 |
3,306,250 |
225,354 |
להלן פירוט התקציבים המוקפאים:
מטה נתב"ג:
• הקמת אולם קליטה בטרמינל 3 – 3 מיליוני ₪
אחזקה:
• שינויים בצנרת דס"ל –21.35 מיליוני ₪
• החלפת מערכת VDGS – 20 מיליוני ₪
• הוספת דרכנועים בטרמינל 3 – 10 מיליוני ₪
מנהל וכספים:
• מערכת לניהול מסמכים ותוכן שלב ב' – 8.3 מיליוני ₪
• החלפת מערכת מחשוב חטיבת כספים, לוגיסטיקה וניהול אחזקה–44 מיליוני ₪
ביטחוני:
• יישום דרישות רא"מ – 4.489 מיליוני ₪
הנדסה:
• מערכת מידע גיאוגרפי – 22 מיליוני ₪
מסחר ופיתוח עסקי:
• סככות חנייה למטוסי מנהלים – 18 מיליוני ₪
• תכנון וייעוץ לפיתוח מסחרי – 2.5 מיליוני ₪
שדות תעופה פנים ארציים:
• שיפוץ מסלול 15-33 בראש פינה –3.5 מיליוני ₪
מידע ומחשוב:
• סל שימור מערכות אבטחת מידע – 3.2 מיליוני ₪
• סל סייבר – 3.495 מיליוני ₪
• סל הרחבת יכולות מערך אבטחת מידע – 1.52 מיליוני ₪
כללי:
• רזרבה – 60 מיליוני ₪
ההחלטה התקבלה בהתאם לסעיף 19(ב) בתקנון לעבודת הממשלה.
החלטת הממשלה מאשרת את הצעת תכנית הפיתוח של רשות שדות התעופה לפעילות תעופתית ולמסופי הגבול היבשתיים לשנת 2015 ואת תכנית הפיתוח והרשאה להתחייב לשנת 2015 ואילך, בהתאם לתנאי תקציב המפורטים בגוף ההחלטה. תקציב הפעילות התעופתית יעמוד על כ-3,061 מיליוני ש"ח, ותקציב פעילות מסופי הגבול היבשתיים יעמוד על כ- 245.2 מיליוני ₪.