מה הוחלט?
בהתאם לסעיף 37(ב) לחוק רשות שדות התעופה, התשל"ז –1977, לאשר את הצעת תכנית הפיתוח של רשות שדות התעופה לפעילות תעופתית לשנת 2020 וכן לאשר את תכנית הפיתוח והרשאה להתחייב לשנת 2020 ואילך כמפורט:
תקציב הרשאה להתחייב לשנת 2020 ואילך בהיקף של כ-5,940.7 מיליוני ש"ח, מזה תקציב מזומן לשנת 2020 בהיקף של כ-963.4 מיליוני ש"ח. התקציב כולל כ-5,698.7 מיליוני ש"ח מאושרים לביצוע וכ-242 מיליוני ש"ח מוקפאים.
הממשלה אוצלת את סמכותה למתן אישור לתקציב המוקפא לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ולשר האוצר ומסמיכה אותם להסמיך את עובדי הציבור במשרדיהם – נציגי אגף תכנון כלכלי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואגף תקציבים במשרד האוצר (להלן – נציגי משרדי הממשלה) לתת אישור בכתב לפרויקטים המפורטים בנספח א' שלהלן.
סעיף תקציבי שאושר לביצוע ואשר ביצועו טרם הושלם, רשאי מנהל הרשות להמשיך בביצועה של התוכנית שלשמה אושר סעיף זה גם לאחר תום שנת התקציב שבה אושר, כל זאת על פי התוכנית המאושרת ובמסגרת תקציב ההרשאה להתחייב שניתן לפרויקט ותקציב המזומן המאושר הכולל העומד לרשות הרשות.
התקציב כולל סעיף רזרבה בסך של 200 מיליון ₪ לייעוד בהתאם לצורכי הרשות בעתיד. מועצת הרשות מוסמכת לאשר ביצועם של פרויקטים חדשים או לתגבר סעיפים קיימים ע"י העברה תקציבית מסעיף זה. העברה תקציבית כנ"ל טעונה אישור נוסף של נציגי משרדי הממשלה.
מנהל הרשות רשאי לקדם פרויקט שתקציבו מוקפא ולפרסם מכרז במידת הצורך, אף בטרם הופשר התקציב ע"י נציגי הממשלה ובלבד שהודיע מראש לנציגי משרדי הממשלה על כוונת הרשות לפרסם מכרז מותנה תקציב ובכפוף לכך שהרשות לא תקבל הצעות במכרז בטרם יופשר התקציב ע"י נציגי משרדי הממשלה.
מנהל הרשות מוסמך לאשר העברות תקציביות מסעיף רזרבה לתגבור סעיפים קיימים כתוצאה משינויים בשערי החליפין של מטבעות החוץ כנגד השקל. מנהל הרשות ידווח למועצת הרשות ולנציגי משרדי הממשלה אחת לחודש על העברות תקציביות שבוצעו בשל שינויים בשערי החליפין. העברות תקציביות בסכומים העולים על 500 אלפי ₪ מחייבות אישור מראש של נציגי משרדי הממשלה.
מנהל הרשות מוסמך לאשר האצת קצב ביצוע של פרויקט במסגרת ההרשאה להתחייב שאושרה לפרויקט ובלבד שסך ההוצאה במזומן בשנת 2020 לא תעלה על סך התקציב המאושר בשנה זו לרשות. האצת קצב ביצוע מעבר לתקציב המאושר לשנה זו על חשבון ההרשאה להתחייב בשנים הבאות, מחייבת אישור מראש של נציגי משרדי הממשלה.
מנהל הרשות רשאי להעביר עד 10% מסעיף תקציבי מאושר אחד לסעיף תקציבי מאושר אחר בתוך המסגרת הכוללת ולא יותר מ- 4 מיליוני ₪ לכל פרויקט. העברה תקציבית כנ"ל טעונה אישור נוסף של נציגי משרדי הממשלה.
מנהל הרשות ידווח לנציגי משרדי הממשלה אחת לרבעון על היקף ביצוע התקציב על סעיפיו השונים. החלטה על הקפאת תקציב מעבר לתקציבים שהוקפאו על ידי הממשלה מחייבת אישור מראש של נציגי משרדי הממשלה.
התקציב מבוטא במחירי ממוצע שנת 2020 למעט השינויים הבאים:
התקציב לפרויקט תכנון והקמת תשתיות טרמינליות נוספות להגדלת הקיבולת של נתב"ג יהיה צמוד כדלקמן:
• 65% הצמדה למדד תשומות הבנייה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2019)
• 10% הצמדה למדד תשומות בסלילה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2019)
• 8% הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2019)
• 15% הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 01.06.2019
• 2% הצמדה לשער הדולר ביחס לשקל נכון ליום 01.06.2019
התקציב לפרויקט הקמת שדה תעופה תמנע ע"ש אסף ואילן רמון יהיה צמוד כדלקמן:
• 66% הצמדה למדד תשומות הבנייה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.08.2011)
• 12% הצמדה למדד תשומות בסלילה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.08.2011)
• 3% הצמדה למדד ביטומן לכבישים (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.08.2011)
• 6% הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.08.2011)
• 6.5% הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 01.08.2011
• 6.5% הצמדה לשער הדולר ביחס לשקל נכון ליום 01.08.2011
התקציב לפרויקט החלפת מערכות בידוק למערכות מדור מתקדם ועוד
• 60% הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 01.06.2017
• 20% הצמדה לשער הדולר ביחס לשקל נכון ליום 01.06.2017
• 20% הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2017)
התקציב לפרויקט החלפה, שדרוג והתאמת מכונות בידוק ב- LEVEL3 יהיה צמוד כדלקמן:
• 100% הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 01.01.2019
התקציב לפרויקט התאמת טרמינל 1 לגידול בתנועת הנוסעים
• 60% הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2017)
• 20% הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 01.06.2017
• 20% הצמדה לשער הדולר ביחס לשקל נכון ליום 01.06.2017
התקציב לפרויקט התאמות מערכת המיון והבידוק הטכנולוגי לגידול בתנועה יהיה צמוד כדלקמן:
• 60% הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 01.06.2017
• 20% הצמדה לשער הדולר ביחס לשקל נכון ליום 01.06.2017
• 20% הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2017)
התקציב לפרויקט יישום מערכת חדשה CUSS-CUTE בנתב"ג יהיה צמוד כדלקמן:
• 90% הצמדה לשער הדולר ביחס לשקל נכון ליום 01.01.2014
• 10% הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.01.2014)
התקציב לזרוע הרביעית לטרמינל 3 יהיה צמוד כדלקמן:
• 70% הצמדה למדד תשומות הבנייה (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 01.08.2013)
• 20% הצמדה למדד תשומות בסלילה (מדד בסיס- מדד ידוע ביום 01.08.2013)
• 10% הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 01.08.2013
התקציב לפרויקט התאמת רחבה B (ברבו) לתקני התעופה
• 64% הצמדה למדד תשומות בסלילה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2017)
• 13% הצמדה למדד תשומות הבנייה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2017)
• 9% הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2017)
• 14% הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 01.06.2017
התקציב לפרויקט הקמת מבנה משרדים להנהלת הרשות יהיה צמוד כדלקמן:
• 100% הצמדה למדד תשומות הבנייה (מדד בסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2016)
התקציב לפרויקט הכשרת רחבות חניה בשטחי בח"א 27 יהיה צמוד כדלקמן:
• 70% הצמדה למדד תשומות בסלילה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2018)
• 10% הצמדה למדד תשומות הבניה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2018)
• 10% הצמדה למדד המחירים לצרכן (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.06.2018)
• 5% הצמדה לשער היורו ביחס לשקל נכון ליום 01.06.2018
• 5% הצמדה לשער הדולר ביחס לשקל נכון ליום 01.06.2018
התקציב לפרויקט שדרוג מרכז האנרגיה יהיה צמוד כדלקמן:
• 100% הצמדה למדד תשומות הבנייה (מדד הבסיס – מדד ידוע ביום 01.08.2011)
תוספות ועדכונים לתקציבי הפרויקטים המפורטים לעיל, שאושרו בעבר או יאושרו בעתיד, יוצמדו בהתאם לאחוזי ההצמדה, כאשר מדדי הבסיס יהיו המדדים הידועים ביום אישור עדכון התקציב.
הצעת התקציב מבוססת על תחזית הביצוע לשנת 2019. לאחר קבלת נתוני הביצוע הסופיים וסגירת הדוחות הכספיים לשנת 2019, יעודכן תקציב המזומן לשנת 2020 בהתאם.
ההחלטה התקבלה בהתאם לסעיף 38(ב) בתקנון לעבודת הממשלה.
נספח א'
להלן טבלה המפרטת את רשימת הפרויקטים ותחזית פריסת תקציבי הפיתוח (נתונים באלפי ₪):
תיאור הפרויקט |
שנת 2020 |
שנת 2021 |
שנת 2022 ואילך |
סה"כ הרשאה לשנת 2020 ואילך |
מתוכה מוקפא |
---|---|---|---|---|---|
פרויקטים גדולים |
|||||
תכנון והקמת תשתיות טרמינליות נוספות להגדלת הקיבולת של נתב"ג |
20,000 |
200,000 |
1,950,000 |
2,170,000 |
|
הקמת שדה תעופה תמנע ע"ש אילן ואסף רמון |
32,000 |
|
|
32,000 |
|
החלפת מערכות בידוק למערכות מדור מתקדם, הגדלת הקיבולת של מערכות המיון והבידוק ועוד |
2,000 |
20,000 |
241,900 |
263,900 |
|
החלפה, שדרוג והתאמת מכונות בידוק ב- LEVEL3 |
8,000 |
181,000 |
|
189,000 |
|
התאמת טרמינל 1 לגידול בתנועת הנוסעים |
30,000 |
24,457 |
|
54,457 |
|
סה"כ פרויקטים גדולים |
92,000 |
425,457 |
2,191,900 |
2,709,357 |
|
מבצעים |
20,903 |
45,864 |
31,041 |
97,808 |
|
מטה נתב"ג |
42,396 |
86,997 |
80,431 |
209,824 |
|
אחזקה |
94,891 |
180,654 |
280,016 |
555,561 |
|
בטחוני |
38,826 |
55,599 |
43,099 |
137,524 |
2,000 |
תפעול |
48,270 |
66,651 |
42,567 |
157,488 |
|
של"ן |
21,461 |
15,140 |
17,407 |
54,008 |
|
הנדסה |
185,798 |
281,912 |
213,902 |
681,612 |
|
תכנון כללי ותוכניות אב |
9,700 |
14,241 |
12,446 |
36,387 |
|
מסחר ופתוח עסקי |
61,260 |
120,692 |
269,265 |
451,217 |
|
מנהל וכספים |
6,548 |
5,428 |
7,768 |
19,744 |
|
בטיחות רשותית |
1,106 |
1,030 |
930 |
3,066 |
|
תקשוב |
94,476 |
121,593 |
132,051 |
348,120 |
|
מטה שתפ"א |
3,700 |
6,199 |
1,565 |
11,464 |
|
נמל תעופה רמון |
17,384 |
37,947 |
23,500 |
78,831 |
40,000 |
נמל תעופה חיפה |
15,250 |
37,972 |
94,176 |
147,398 |
|
שדה תעופה ראש פינה |
1,250 |
500 |
500 |
2,250 |
|
שדה תעופה הרצליה |
720 |
216 |
|
936 |
|
נמל תעופה שדה דב |
3,333 |
|
|
3,333 |
|
בית ספר לאבטחה |
2,931 |
5,500 |
19,000 |
27,431 |
|
יתרה לסגירת חשבונות לנתב"ג 2000 |
1,200 |
2,500 |
3,631 |
7,331 |
|
רזרבה כללית |
200,000 |
|
|
200,000 |
200,000 |
סה"כ השקעות בתעופה (כולל פרויקטים גדולים ורזרבה) |
963,403 |
1,512,092 |
3,465,195 |
5,940,690 |
242,000 |
להלן פירוט התקציבים המוקפאים:
ביטחוני:
• בידוק במעברי עובדים בקווי החיץ לשטחים המוגבלים – 2 מיליוני ₪.
נמל תעופה רמון:
• תכנון והקמת מבנה משרדים ו/או תעשייה ו/או לוגיסטיקה בנמל תעופה רמון – 40 מיליוני ₪.
כללי:
• רזרבה – 200 מיליוני ₪.
החלטת הקבינט החברתי כלכלי מאשרת את הצעת תוכנית הפיתוח של רשות שדות התעופה לפעילות תעופתית לשנת 2020 כמפורט בגוף ההחלטה.
החלטת הממשלה מאשרת לאצול את סמכותה של הממשלה למתן אישור לתקציב המוקפא, לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ולשר האוצר ומסמיכה אותם להסמיך את עובדי הציבור במשרדיהם המפורטים בהחלטה לתת אישור בכתב לפרויקטים המפורטים בנספח א' .
ההחלטה מפרטת את התקציב המאושר, את הסמכויות בעלי התפקידים הרלוונטיים ואת רשימת הפרויקטים ותחזית תקציבי הפיתוח.