מה הוחלט?
בהתאם לסעיף 37(ב) לחוק רשות שדות התעופה התשל"ז-1977 (להלן – חוק הרשות), לאשר את הצעת התקציב השוטף של רשות שדות התעופה לפעילות תעופתית לשנת 2022, כמפורט:
הוצאות לשכר עבודה 1,497.8 מיליוני ₪
הוצאות תפעול ואחזקה 734.5 מיליוני ₪
פרויקטים גדולים 10 מיליוני ₪
תקציב הגנות מט"ח 4.2 מיליוני ₪
רזרבה כללית 60 מיליוני ₪
אומדן דמי חכירה ותמלוגים למדינה* 94 מיליוני ₪
אומדן החזר הלוואות – קרן וריבית 120 מיליוני ₪
בנוסף תקציב מוקפא כמפורט להלן:
הוצאות תפעול ואחזקה בשדה תעופה רמון
להפעלת עונת טיסות השכר 15.7 מיליוני ₪
הוצאות שכר להפעלת הממיינת
השלישית בטרמינל 3 3 מיליוני ₪
__________________________________________________
סה"כ תקציב שוטף 2,539.2 מיליוני ₪
מזה סה"כ רזרבה ותקציב מוקפא 78.7 מיליוני ₪
תקן כוח אדם קבוע ליום 31.12.2022 2,137 משרות
תקן כוח אדם ארעי בממוצע שנתי לשנת 2022 1,272 משרות
רזרבת כוח אדם ארעי בממוצע שנתי 60 משרות
כוח אדם ארעי מוקפא להפעלת ממיינת 3 13 משרות
בממוצע שנתי
כוח אדם ארעי לאבטחת פרויקטים בשטח האווירי 5 משרות
בממוצע שנתי
* אומדן התמלוגים למדינה אינו כולל את תשלום התמלוגים לפי סעיף 40א1 לחוק הרשות.
בהתאם לסעיפים 33(א) ו-(ג) לחוק יסוד: הממשלה, הממשלה אוצלת את סמכותה למתן אישור לתקציב ולתקני כוח האדם המוקפאים לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים ולשר האוצר ומסמיכה את שרת התחבורה לאצול את סמכותה לנציגי אגף הכלכלה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואת שר האוצר לאצול את סמכותו לנציגי אגף התקציבים במשרד האוצר (להלן – נציגי משרדי הממשלה) לאשר ביצוע שינויים, כמפורט להלן:
• שימוש בכספי הרזרבה הכללית לתקציב השוטף בהיקף של עד 60 מיליוני ₪. שימוש בכספי הרזרבה טעון אישור מראש ובכתב של נציגי משרדי הממשלה.
• הפשרה של עד 13 משרות ארעיות בממוצע שנתי להפעלת הממיינת השלישית בטרמינל 3 בנתב"ג, אשר פעילותה הופסקה לאור משבר נגיף הקורונה. הפשרת המשרות טעונה אישור מראש ובכתב של נציגי משרדי הממשלה.
• שימוש ברזרבה של משרות ארעיות בממוצע שנתי בהיקף של עד 60 משרות. שימוש ברזרבה של המשרות הארעיות טעון אישור מראש ובכתב של נציגי משרדי הממשלה.
• העברה מתקציב השכר לתקציב תפעול ואחזקה בסך של עד 10 מיליוני ₪, על פי צורכי הרשות. העברה כאמור טעונה אישור מראש ובכתב של נציגי משרדי הממשלה.
• התאמת תקציב השכר ותקני כוח האדם בהתאם לתוצאות המשא ומתן בין ההנהלה לוועדי העובדים ברשות, לגיבוש הסכם עבודה להתאמת תשומות לתפוקות לאור השלכות משבר נגיף הקורונה על מצבה הפיננסי של הרשות. התאמות כאמור בהוצאות השכר, ובתקני כוח אדם טעונים אישור מראש ובכתב של נציגי משרדי הממשלה.
התקציב מבוסס על הנחת רמת תנועה בין-לאומית בנתב"ג בהיקף של 10.5 מיליון נוסעים בשנת 2022 ושער חליפין ממוצע של 3.422 ש"ח לדולר לפעילות תעופתית ושער חליפין של 3.3 ₪ לדולר לפעילות מסחרית.
בסמכות מנהל הרשות לאשר את עדכון התקציב השוטף של רשות שדות התעופה לשנת 2022 בגין גידול או קיטון בתנועת הנוסעים הבין-לאומיים בנתב"ג בהיקפים של למעלה מ-200,000 נוסעים בין-לאומיים ברמה השנתית בהתאם לנוסחה המפורטת להלן, וזאת עד להיקף של מיליון נוסעים בין-לאומיים.
באחריות מנהל הרשות לדווח למועצת הרשות ולנציגי אגף הכלכלה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואגף התקציבים במשרד האוצר בדבר הפעלת הנוסחה ועדכון התקציב בהתאם.
עדכון התקציב השוטף בהתאם לנוסחה בגין גידול או קיטון בתנועה של מעל למיליון נוסעים בין-לאומיים בנתב"ג ברמה השנתית יחייב אישור מראש ובכתב של נציגי משרדי הממשלה.
עדכון התקציב ייעשה בהתאם לנוסחה המפורטת להלן:
1. תוספת או הפחתה של עד 6.2 משרות עובדים ארעיים בגין כל גידול או קיטון של 100,000 נוסעים בהתאמה.
2. תוספת או הפחתה של עד 1,280,000 ₪ בתקציב השכר בגין כל גידול או קיטון של 100,000 נוסעים בהתאמה.
3. תוספת או הפחתה של עד 1,100,000 ₪ לתקציב תפעול ואחזקה בגין כל גידול או קיטון של 100,000 נוסעים בהתאמה.
הבסיס להפעלת הנוסחה הינו תנועת נוסעים בין-לאומית בנתב"ג בהיקף של 10.5 מיליון נוסעים בשנה.
בהחלטה זו הממשלה מביאה לידי אישור את הצעת התקציב השוטף לפעילות תעופתית של רשות שדות התעופה לשנת 2022.