1. בהמשך להחלטת הממשלה מס' 1838 מיום 11 באוגוסט 2016, המטילה על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים (להלן: "המשרד") לקדם תכנית לאומית רב מערכתית, להקמה ותחזוקה של שני קווי רכבת קלה נוספים במטרופולין תל אביב, הקו הסגול והקו הירוק, בהתאם לתמ"א 23א/4 באמצעות חברת נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים (נת"ע) בע"מ (להלן: "נת"ע"), המהווה זרוע ביצוע של הממשלה לצורך הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב; ומכוח סמכותה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים בהתאם לסעיף 46א(א) לפקודת מסילות הברזל [נוסח חדש] התשל"ב-1972:
א. לאשר הענקת זיכיון בידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להקמה ותחזוקה של פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה – מערכת הסעת ההמונים, מטרופולין תל אביב, לחברת TMT- TLV Tel Aviv Metropolitan Tramway Ltd שהוכרזה כזוכה על ידי ועדת המכרזים של נת"ע בהחלטתה מיום 30 בינואר 2022 בהתאם לתנאי המכרז וחוזה הזיכיון;
ב. לאשר הענקת זיכיון בידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להקמה ותחזוקה של פרויקט הקו הסגול של הרכבת הקלה – מערכת הסעת ההמונים, מטרופולין תל אביב, לחברת Light TLV Ltd שהוכרזה כזוכה על ידי ועדת המכרזים של נת"ע בהחלטתה מיום 30 בינואר 2022 והכול בהתאם לתנאי המכרז וחוזה הזיכיון.
2. בהמשך להחלטת הממשלה מס' 200 מיום 1 באוגוסט 2021 שעניינה "היערכות לאומית לפיתוח מערכת מטרו במטרופולין גוש דן ותיקון החלטת ממשלה" לתקן את נספח ב' להחלטה כמפורט:
א. בסעיף 3, במקום הסיפה המתחילה במילים "במשך 10-20 שנים" יבוא "במשך שבע שנים לפחות, בהתבסס על מספר תחנות המטרו ותחנות הקו הסגול והקו הירוק של הרכבת הקלה המתוכננות בהן".
ב. אחרי סעיף 3 יבוא: "4. בנוסף לאמור בנספח זה, בקביעת סכום ההשתתפות השנתי שר האוצר יתחשב בפעולות הגבייה של הוועדה המקומית, ובכלל זה היקף הגבייה של הסכום האמור בסעיף 19 לחוק רכבת תחתית (מטרו), התשפ"ב-2021, לגבי מקרים שבהם אלמלא אותו סעיף לא הייתה נדרשת הוועדה המקומית לבצע פעולות לגביית היטל השבחה.